India reizen en vrijwilligerswerk tips?

Hallo,

14 jan t/m 15 feb ga ik rondreizen in India! De eerste week breng ik door met een vriend in Mumbai en omgeving. Daarna ga ik alleen verder. Plan is vooralsnog om naar Calcutta te gaan (met de trein) en daarna naar Agra en Delhi vanwaar ik terug vlieg.

Omdat ik in de toekomst graag voor langere tijd naar het buitenland zou willen om vrijwilligers-/ontwikkelingswerk te gaan doen, lijkt het mij leuk om in India alvast een beetje rond te kijken en wellicht wat projecten te bezoeken. Heeft iemand hier tips voor? (in of op de route mumbai-delhi bij voorkeur?)

Of misschien zijn er nog mensen die ook in deze tijd in India aan het rondreizen zijn en het leuk vinden om (voor een gedeelte) samen te reizen?

Ik lees het wel,
Groeten M.

Hallo,

Ik vertrek op 15 feb met ongeveer hetzelfde plan als jij … rondkijken en projecten bezoeken om te zien wat er te doen valt.
Jammer dat we net niet rond dezelfde periode in Delhi zijn, maar als je ondertussen al meer info hebt lijkt het me zeker interessant om deze te delen!

Ik hoor het wel van je! Groetjes,

Hallo,

Mijn naam is Camille van Neer en ik werk voor AMAIDI Volunteering in India, die vrijwilligerswerk regelt in India. We hebben voornamelijk vaste partners in Z-India, maar zijn met uitbreiding in het noorden bezig. We hebben contact met een aantal project-organisaties in Midden- en N-India die graag vrijwilligers ontvangen: Sadhana Village in Pune/Maharashtra (verstandelijk gehandicapten project), Pratham in Jaipur/Rajasthan (onderwijs) en All India Samaj Sewa Kendra in Haryana (kinderen, vrouwen, water-sanitatie etc.).

Kijk maar wat je ermee kunt. Als je (er) meer info (over) wilt hebben, hoor ik het graag.

Groeten,

Camille
www.amaidi.org