Vrijwilligerswerk Bolivia/peru

In juli ben ik klaar met de opleiding verpleegkunde en ga daarna, in september, voor een aantal maanden naar Peru of Bolivia. Ik weet nog niet zeker welk land het wordt. Ik zal eerst een taalcursus volgen van 4 weken en daarna zal ik voor 1 of 2 maanden vrijwilligerswerk gaan verrichten. Dat is afhankelijk van hoe het vrijwilligerswerk bevalt.
Daarna wil ik graag nog wat meer van peru en bolivia zien. Eerlijkgezegd zie ik het niet zo zitten om alleen rond te reizen vandaar dat ik op zoek ben naar een reisgenote. Is er iemand die ook plannen heeft om voor een aantal maanden naar peru of bolivia te gaan en eventueel gezamenlijk te reizen?

Je kunt mailen naar verhoefchantal@hotmail.com

Hallo Chantal,

Ik zal zelf niet in september naar Peru of Bolivia gaan, maar kan je wel een Spaanse Talenschool voorstellen, de San Blas Spaanse Talenschool in Cusco, Peru. Je vindt meer informatie op de website: www.spanishschoolperu.com. Zij bieden ook vrijwilligers projecten aan (zonder extra kosten) in verschillend gebieden, bijvoorbeld in ziekenhuizen.

Cusco is een toeristen hub (de belangrijkste attractie is de oude Inka stad Macchu Pichu), je kunt hier voldoende menen ontmoeten waarmee je samen kunt reizen of je reisroutes kunt bespreken en uitstippelen.

Groeten Manfred.

Hola Chantal!

Voor vrijwilligerswerk kan ik je de de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht. Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder ook tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, natuur- en constructieprojecten. Weliswaar regelen zij geen talencursussen, maar de correspondenten van de landen (ervaringsdeskundigen) kunnen je daarbij zeker op weg helpen.
Veel plezier met het voorbereiden van je reis!

Groetjes, Sterre :smiley:

Originally posted by vinbaan@25-04-2004, 18:35:56
** …kan je wel een Spaanse Talenschool voorstellen, de San Blas Spaanse Talenschool in Cusco, Peru. Je vindt meer informatie op de website: www.spanishschoolperu.com. Zij bieden ook vrijwilligers projecten aan (zonder extra kosten) in verschillend gebieden, bijvoorbeld in ziekenhuizen…,… **

Bedankt Manfred voor de tip! Hetlijkt mij erg verstandig om z’n cursus te volgen! Ik ga zelf rond oktober naar o.a. Peru. Eigenlijk wil ik gewoon Zuid Amerika verkennen. De Definitieve invulling zal ik weten als ik weer terug ben. :stuck_out_tongue:

Groetjes, Erik

4 weken spaanse les en evt. verblijf bij een gastgezin. Het schitterende stadje Huaraz in de Cordillera Blanca (Andes) in Peru op 3100 meter hoogte en een schitterend klimaat.

Kijk op de website van CHURUP of mail me.

Groeten,
Luc Houben