Vrijwilligersvisum Zuid Afrika

Hoi,
Ik ga voor iets langer dan drie maanden naar Kaapstad om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik heb begrepen dat ik een vrijwilligersvisum moet aanvragen en dat ik ook verschillende medische verklaringen nodig heb.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het aanvragen van dit visum? En hoe hebben jullie de service van de ambassade in Den Haag ervaren?
Een medewerker van de ambassade heeft aangegeven dat ik er naartoe moet om alles op te halen, en ook weer terug moet om alles in te leveren. Klopt dit?
Veel vragen, en eigenlijk heb ik er nog veel meer…
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Groetjes, Nola

Zover ik heb gehoord is het een behoorlijke klus om alles voor elkaar te krijgen. Je zou ter plekke ook nog een visum aan kunnen vragen of een keer de grens overgaan met Swaziland

1 like

Bedankt voor je reactie en de tip. Heb je zelf ervaring met tussendoor over de grens gaan om je visum te verlengen? En is Swaziland een aanrader?
Alvast bedankt voor de reactie!

Euhm ik heb zelf een drie maanden verlenging gekregen toen ik met mijn toenmalige visum over de grens ging naar Botswana. Wat ik heb begrepen van andere reizigers kan dit ook wannneer je de grens met Swaziland overgaat. Ik zou het als ik jou was nog wel even uitzoeken

Ok, bedankt. Ik ga even naar de mogelijkheden kijken. Wie weet is dit veel makkelijker dan het gedoe met de ambassade…

Ik zie net dat je iets langer dan drie maanden gaat, als je in ZA landt krijg je een visum voor 3 maanden. Ik weet niet precies wat het verschil is met een vrijwilligers visum maar zover ik weet is dit niet per se nodig. Ga je met een organisatie?

Het zogenaamde border hoppen wordt al een tijd niet meer geaccepteerd mbt het verlengen van een visum. Je zult dit gewoon bij de Home Affairs moeten doen (Zuid Afrikaanse ministerie van binnenlandse zaken).

Gelukkig is dit 1 van de fijnste instanties om wat bij te regelen :wink:

www.capetownrocks.nl/nieuws/home_affairs