Vrijwilligersprojecten in Thailand

Met SIW Internationale vrijwilligersprojecten kun je deze zomer deelnemen aan 11 verschillende vrijwilligersprojecten in Thailand. Een bijzondere manier om reizen & vrijwiligerswerk te combinerene. SIW werkt non-profit en zorgt voor een goede voorbereiding.

Mocht je interesse hebben neem dan een kijkje op de website van SIW of neem telefonisch met ons contact op (030-2317721)

groet,
Frank

Een aanrader voor iedereen! Ik heb via SIW vrijwilligerswerk gedaan bij de Akha Hill Tribe in het noorden van Thailand.

Zie hier mijn verslag: IkReis - Vrijwilligerswerk bij de Akha in noord Thailand

Een goede voorbereiding, betekent dat hulp bij het verkrijgen van het juiste visum en werken met werkvergunning?

Aangezien het een culturele uitwisseling betreft, is een werkvergunning niet nodig.

weet je dat heel zeker?

elke vorm van arbeid betaald of onbetaald, geestelijk of lichamelijk wordt beschouwd als werk in Thailand en vereist dus een werkvergunning.

je kunt gelijk hebben dat je in dit geval geen werkvergunning nodig hebt maar ik zie heel vaak dat het aan goede en eerlijke voorlichting ontbeert bij vrijwilligers organisaties, vooral de commerciele zoals Projects Abroad.

Jenny,

Ik ben het vaak met je eens, maar wat je hier schrijft klopt niet. Voor alle soorten van werk, betaald of onbetaald, is een werkvergunning vereist. Het risico op controle/aangifte indien werken zonder vergunning hangt sterk af van het soort werk en de plaats, maar is altijd aanwezig.

Dag Stevenl en Baco101,

Dank voor jullie reactie. Inderdaad relevant punt. In de voorbereiding van SIW wordt ook aandacht besteed aan de visumregels. Zo nodig wordt ook een uitnodigingsbrief geregeld wanneer dat nodig is voor een visumaanvraag in een bepaald land.

Ik heb zelf ook die ervaring gehad toen ik als vrijwilliger via SIW naar Rusland ging, waarbij ook SIW en de partnerorganisatie zorgde voor bv. de uitnodigingsbrief die nodig was om een visum te kunnen aanvragen.

Ik ben zelf niet de expert die de voorbereiding van de vrijwilligers verzorgt voor de projecten in Thailand, maar ik neem contact met hem op om zo het uitgebreide/thailandspecifieke antwoord te kunnen geven.

groet,
Frank

een visum is nog geen werkvergunning met bijv een non imm b visum kun je een werkvergunning aanvragen, deze is echter alleen in thailand aan te vragen en dit is wat administratieve rompslomp.
Niet iets dat je doet voor 1 a 2 mnd werk, maar moet officieel wel

Op dit forum zijn er 3 mannen die constant schrijven dat je voor vrijwilligers werk een werkvergunning nodig hebt . Ik zal dat zeker niet ontkennen dat dit officieel moet .
Het nadeel van die waarschuwing is dat die jongens en meisjes die olifantjes willen wassen of kindertjes in een weeshuis willen helpen (ik lees nooit dat ze stervende aids patiënten in Loberie willen helpen) zich gelijk rot schrikken en er van af zien.
Ik heb in bijna 4 decennia nog nooit een verhaal gehoord of gelezen dat iemand met dit soort vrijwilligerswerk problemen gehad heeft.
Iedere keer als die theoretische mogelijkheid dat het problemen kan opleveren weer beschreven wordt dan mis ik iedere keer weer een voorbeeld uit de praktijk.
Geef nu eens een duidelijk voorbeeld met naam en toenaam van iemand die er de laatste drie jaar problemen mee gehad heeft.
Dat het niet mag dat weten we nu wel.
NB. hoereren is bij de Thai wet ook verboden en toevallig zag ik gisteren nog een hoer lopen in Bangkok.

we zetten er vaak ook bij dat het in de praktijk nooit problemen oplevert.

Ik vind dat de mensen de juiste info moeten hebben zodat ze een afgewogen beslissing kunnen nemen, ze krijgen anders alleen maar te horen dat je geen werkvergunning nodig hebt wat dus niet waar is.

Het probleem hier is ook nog eens dat de redaktie van dit forum commerciele belangen belangrijker vind dan juiste informatie zie de affaire van projects abroad.

voor de rest ben ik het met je eens dat 9 vd 10 mensen de makkelijke/leuke vrijwilligers projecten doen.

hoe zag je dat het een hoer was in bkk, stond het op haar voorhoofd geschreven, en je weet toch als het verboden is in thailand dan bestaat het toch niet. Deze dames zijn actief op de internationale datingmarkt.

hoe zag je dat het een hoer was in bkk, stond het op haar voorhoofd geschreven, en je weet toch als het verboden is in thailand dan bestaat het toch niet. Deze dames zijn actief op de internationale datingmarkt.
[/quote]

5555, “hoe zag ik dat”
Ik heb in het verre verleden zoveel van die commerciële seks geconsumeerd in Thailand dat ik de twijfelachtige eer geniet een coneseur te zijn.

Wees eerlijk over de verplichtingen, zoals visum en workpermit, en wees eerlijk over de praktijk (visum van belang, workpermit voor de meeste vrijwilligers activiteiten niet).

Mijn probleem is dus heel eenvoudig: die vrijwilligersorganisaties vermelden soms iets over visum, nooit over workpermit, nog sterker, liegen vaak keihard over de wettelijke workpermit verplichting. En het is niet aan hun maar aan de vrijwilliger om die afweging te maken.