vrijwilligersproject bolivia gezocht. jan. feb. mrt. 2013 lesgeven/weeshuis.

Hallo.

Ik heb plannen om in half jan. tot half maart voor 2 maanden naar Bolivia of te gaan.
Het lijk mij al heel lang goed om een vrijwilligers project te doen voor 1 of ander halve maand en dan nog wat rondreizen.
Engelse les geven lijkt mij erg leuk maar heb hier verder geen ervaring in. Ik heb gekeken naar TEFL cursussen.
Denken jullie dat dit vereist is om te halen voordat je engelse les kan gaan geven in het buitenland?
En heeft iemand tips voor goede projecten in Bolivia en via wie het te regelen is?
Als je ervaring hebt met soort gelijke projecten in andere Latijns Amerikaanse landen dan ben ik ook benieuwd hiernaar.

Hallo Sanne,
Ik raad je www.tinku.nl te bekijken en het verhaal van Sophie te lezen http://www.hooglandindianen.nl/Kennismaking%20met%20een%20andere%20wereld%20-%20verhaal%20Sophie%20incl%20fotos.pdf
Neem contact met ons: info@tinku.nl

Hey Sanne,

Met Projects Abroad kan je voor zolang je wil naar Bolivia, en we bieden er verschillende leuke projecten aan. Je hoeft nergens een diploma of ervaring voor te hebben, ook niet als je er graag Engelse les wil geven. Je kan in basis- en middelbare scholen als klassenassistent aan de slag of gewoon helemaal zelfstandig voor de klas gaan staan, waar jij je het best bij voelt.

Bovendien worden er tijdens de lokale schoolvakanties bijlessen gegeven aan Boliviaanse studenten die voor een examen staan. Op die manier kan je hen persoonlijk begeleiden en leer je hen ook veel beter kennen. Neem zeker eens een kijkje op de website voor een uitgebreidere inhoudsomschrijving.

Ben je ook geïnteresseerd in andere projecten in Bolivia, dan moet je hier eens kijken. We bieden nog gezondheidszorg- en sportprojecten aan, paardentherapie, muziekprojecten en sociale projecten. Je zou bijvoorbeeld 1 maand kunnen lesgeven en de andere maand kiezen voor een ander project. Wat jij wil!

Heb je nog vragen, contacteer dan gerust ons kantoor in Nederland via info@projects-abroad.nl of per telefoon! Je kan je trouwens ook altijd aanmelden voor ons eerstvolgende infodag in Zwolle op 19 januari…

Groetjes,

Hanna

Hoi Sanne,

Ook ik ga naar Bolivia, eind van deze maand. Ik verblijf in Sucre. Ga ook als vrijwilliger aan de slag, zeer waarschijnlijk in een weeshuis. Er zijn best veel projecten daar. Ik heb het geregeld via Don Quijote, maar het kan ook via projects abroad of Travel Active.
Wellicht kunnen we samen reizen en gaan?

Groetjes,

Maaike

Hoi Sanne, Afgelopen zomer ben ik met SAMEN van Don Bosco (http://samen.org/) naar Zuid-Amerika gegaan en heb ik gewerkt op verschillende projecten met straatkinderen in Ecuador en Bolivia. Daar heb ik hen geholpen met huiswerkbegeleiding, school, klusjes en dergelijke. Als je meer informatie wil, moet je het maar aangeven. Ik raad het zeker aan! Groetjes, Mandy

In de prachtige stad Cochabamba zijn veel projecten waar ze staan te springen om vrijwilligers. De (ontbrekende) kennis en het extra paar handen zijn meer dan welkom! Er zijn projecten op het gebied van de gezondheidszorg, onderwijs, maar ook op het gebied van tuinbouw & commercie. Voor ieder wat wils!