Vrijwilligersorganisaties in Ecuador en Colombia

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar vrijwilligersorganisaties in Ecuador en Colombia.
Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde organisaties ter plekke?
Het zou makkelijk zijn als er een Nederlandse contactpersoon aanwezig is, maar het is zeker geen pre aangezien ik mezelf aardig kan redden in het Spaans.

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van tips/adviezen.

Alvast bedankt.

Pascal

http://heartsofgoldfoundation.org/

Toevallig vandaag nog op vimeo 2 mooie filmjes over “volunteer” projecten.1 in een weeshuis en 1 in een schooltje.

Hallo Pascal,

Er zijn vrij veel mogelijkheden in Ecuador, maar belangrijk is om te weten wat je precies wilt doen en voor hoe lang?
Je kan op www.golocal-travel.orgeen paar voorbeelden zien.
Groeten,
Pepijn

Hoi Pepijn en donjose,

Bedankt voor jullie reacties.

In het verleden heb ik al eens eerder vrijwilligerswerk gedaan en dat was vooral het plannen/organiseren van festiviteiten voor kleine kinderen die met zijn allen samenwoonden in 1 huis en naast dat huis zat dan een schooltje waar de kinderen les kregen.
Op zich heb ik zelf niet echt een voorkeur voor wat ik als vrijwilligerswerk zou willen doen.
Het belangrijkste voor mij is dat ik mij nuttig kan maken voor de mensen waarvoor ik het doe.
Ik sta open voor ideeen of het nou gaat om verwaarloosde/gehandicapte kinderen of het geven van Engelse les.
Ik zou zelf graag voor een langere periode in Ecuador willen verblijven.
Nu heb ik begrepen dat je max 3 maanden kan verblijven in Ecuador en je daarna een visum nodig heb. Tevens hangt het er ook vanaf of datgene wat ik zal gaan doen mij ook daadwerkelijk bevalt (je moet je immers wel goed voelen bij wat je doet lijkt me).
Het is voor mij de eerste keer dat ik naar Ecuador zal reizen en vrijwilligerswerk zal gaan doen.
Voorheen heb ik vrijwilligerswerk in Peru gedaan.
Ik kan zelf al een aardig woordje Spaans spreken dus dat zal niet een te grote obstakel moeten zijn.

Op dit moment ben ik nog steeds bezig met kijken naar een geschikte vrijwilligersorganisatie.
Het liefst zou ik contact hebben met iemand ter plaatse ipv een grote/massale organisatie.

Alvast bedankt voor de hulp en mochten er nog meer mensen ideeen hebben… laat ze maar komen :slight_smile:

Saludos,

Pascal

Mochten er mensen nog tips hebben m.b.t. lokale organisaties dan hoor ik dat graag.

Zit er nu zelfs aan te denken om eerst het land zelf te verkennen door naar Quito, Banos, Cuenca etc te gaan alvorens te beslissen waar ik vrijwilligerswerk zou gaan willen doen. Dit omdat het de eerste keer zal zijn dat ik naar Ecuador ga.
Hmmm ik neem aan dat het dan handig zal zijn om in Quito te beginnen en zodoende langzaam naar beneden af te reizen?
Wellicht dat jullie mij nog leuke routes kunnen aanraden.

Hallo Pascal,

Het is alweer een tijdje geleden dat je een bericht gestuurd hebt, maar mogelijk ben je nog op zoek naar een vrijwilligersorganisatie in Ecuador. Wellicht kun je contact opnemen met Local Dreamers (www.localdreamers.nl). Dit is een jonge organisatie die zich met veel passie inzet voor de lokale bevolking. Zij kunnen je tevens helpen met je vragen betreft reisroutes door Ecuador!

Groeten,

Michel

Hoi Michel,

Bedankt voor je berichtje.
Ik ben voornamelijk op zoek naar een organisatie ter plekke in Ecuador.
De prijzen die organisaties vanuit NL ervoor vragen is teveel en staat niet in verhouding met het land zelf.

Groetjes,

Pascal

Hallo Pascal,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik snap je punt. Echter wil ik je wel meegeven dat de projecten in Ecuador plaatselijk worden begeleid door Nederlanders die in Ecuador wonen. Dit heeft als voordeel dat je begeleid wordt door Nederlanders die alles weten van Ecuador en je intensieve begeleiding kunnen geven. Bovendien vraagt Local Dreamers, in tegenstelling tot andere vrijwilligersorganisaties, relatief weinig vergoeding voor vrijwilligerswerk.

Wat je keuze ook mag zijn, ik wens je veel succes en plezier in Ecuador!

Michel

Dankjewel Michel! Dat gaat goedkomen! :slight_smile:

Hi Pascal,
Mocht je nog op zoek zijn heb ik misschien nog wel een interessante mogelijkheid.
Mail me even naar info@golocal-travel.org. Ik kan je eventueel dan ook nog wat meer info geven over Local Dreamers.

Groeten,
Pepijn

Hoi Pepijn,

Ik heb je gemaild!

Groetjes,

Pascal

Win gratis het boek ‘100 mooiste schatten van Latijns Amerika’! Ben je 21 jaar of ouder en hou je van reizen? Het enige wat je hoeft te doen is mij te helpen met mijn afstudeeronderzoek door onderstaande enquête over Colombia in te vullen. Het invullen neemt zo’n 5 tot 10 minuten in beslag. Alvast ontzettend bedankt!!

http://www.thesistools.com/web/?id=343057