(Vrijwilligers)werk gezocht WK 2014

November aanstaande wil ik starten met een reis door Zuid-Amerika. Ik zou het heel gaaf vinden als ik mijn reis kan afsluiten met het WK in Brazilië. Als ik dit mogelijk kan maken door op dit WK (vrijwilligers)werk uit te voeren zou dit een perfecte combinatie zijn. Ik heb al verschillende wegen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik dit idee tot uitvoering kan brengen? Stuur me dan alsjeblieft een email (rooskurstjens@gmail.com); alvast bedankt!

Vorige zaterdag werd hier in de staats-universiteit (UFBA) van Salvador een soort mini-TOEFL-test gehouden om het engels van vrijwilligers voor het WK te testen, men is er dus wel duidelijk mee bezig maar ik heb er geen zicht op van welke overheid (federal, estado of de locale prefeitura) het initiatief uit ging.
Ik zal eens aan mijn dame vragen (1 van de profs die de test afnam) of ze aan meer info en eventueel een contact of site kan geraken.

Het heeft wel alleen nut hier verder op in te gaan als je een ernstige basis van de portugese taal hebt, zoniet ga je sowieso bot vangen denk ik. Hoe ga je anders communiceren met je opdrachtgevers hier in Brazilië ?

Tropische groet.

Ivan

Ik vraag me toch echt af waarom mensen GRATIS willen werken voor de FIFA die zijn zakken gaat vullen met dit evenement.

Hoe dan ook, zoals Ivan al melde, je moet minimaal goed portugees spreken, en verder zijn de selectie processen voor vrijwilligers werk al lang afgerond.

Als je op zoek bent naar vrijwilligerswerk is het inderdaad handig om Nederlands, Engels én Portugees te spreken. Als het gaat om vrijwilligerswerk dan is FIFA zeker niet de enige optie, er zijn voldoende Nederlandse organisaties die reizen en evenementen gaan organiseren in Brazilië een voorbeeld is de oranje camping (http://www.oranjecamping.nl/werken/, echter die hebben momenteel geen vacatures meer, je kan je nog wel aanmelden via social media volgens de site.)