Vrijwilligerswerk in Brazilië

Hallo allemaal,

Ik zou graag een maand of 2 vrijwilligerswerk doen in Brazilië. Ik spreek alleen geen Portugees. Weet iemand of er mogelijkheden zijn voor sociaal vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld met kinderen of jongeren zonder dat de taal leren een must is?
Bovendien lijkt het me ook leuk om het vrijwilligerswerk te combineren met een ander project, dat bijvoorbeeld met natuur te maken heeft of een rondreis o.i.d.

Last but not least: alles wat ik vind kost boven de 1000 euro voor een paar weken, ik vind dat best veel. Ik hoef geen luxe, steek graag mn handen uit de mouwen en heb genoeg aan een slaapplek en wat te eten.

Groetjes Mara

beste maja,
Ik heb geen vrijwlligerswerk gedaan in brazilie, maar ben er wel een maand of 3 geweest. Ik weet niet of je wel spaans spreek , want daar kon ik me aardig mee redden, soms een wat andere uitspraaken/of woordkeus. Maar als je spaans noch portugees spreekt dan is het wel een erge grote uitdaging, want de meeste mensen spreken er geen andere talen dan portugees, en dat is dus ook in het dagelijks leven erg onhandig, bijvoorbeeld bij boodschappen doen of met de bus reizen. Een optie zou dan misschien zijn met een vriendin te gaan die wel de taal spreekt, maar het blijft dan lastig dat je niet met de locale bevolinig kan communcieren- in elk geval vind ik dat een nadeel.