Vrijwilligerswerk in N- of NO-Brazilie

Beste iedereen,

vraag 1: Hoe lang mag je maximaal vrijwilligerswerk doen in Brazilie? Ik zou graag voor een jaar naar Brazilie willen, maar ik lees hier en daar dat je maximaal 6 maanden/jaar een visum kunt krijgen.

vraag 2: Weet iemand een leuke vrijwilligersinstelling in noord- of noordoost-Brazilie? Liever niet een instelling waar je per maand 2000 euro aan betaald. Zaken zoals vervoer, vliegreis, eten&drinken, huisvestiging regel ik liever zelf.
Ook kom ik veel werk tegen rondom natuur en kinderen. Stel nu dat mij dat niet zo trekt… Zijn er dan ook nog andere opties rondom vrijwilligerswerk? (Er zijn toch bijvoorbeeld ook andere bevolkingsgroepen die een helpende hand kunnen gebruiken??)

Groet,
Danoon:zon02:

hoi, ik heb hetzelfde gedacht als jij!
Ik heb al vele mails gestuurd maar krijg heel weinig antwoorden terug.
Graag wil ik eens informeren of jij al wat meer weet?

Kijk eens op www.joho.nl.

Omwegen voor visa zijn altijd wel te bedenken, meestal is dat door even de grens over te hoppen naar een ander land en dan weer terug.

Ik vind dat betaalde vrijwilligerswerk ook altijd wel een vreemd fenomeen. Volgens mij zijn er zat bedrijven die blij zouden zijn als jij daar aankomt en zegt: hoi ik kom voor jullie gratis een half jaar werken.
Okee voor bepaalde soorten werk moet je opgeleid worden en willen ze zeker weten dat je gemotiveerd bent. Maar ik heb ook wel eens gehoord van een 18-meisje dat in Peru vrijwilligerswerk zocht, en door een Nederlands bureautje werd uitgezonden naar een project van wegen bouwen in de jungle. HUH?? En daar nog zelf geld op bijleggen ook? Volgens mij had ze daar dus prima zelf kunnen gaan vragen om een baan als junior wegenbouwer en er misschien nog geld mee kunnen verdienen ook.

Nou en er zijn behalve normale banen ook zat andere dingen te bedenken die in Nederland bijvoorbeeld ook te doen zijn, bijvoorbeeld helpen met bejaarden wassen ofzo. Ik denk dat elk Braziliaans ziekenhuis blij is als jij gratis je diensten komt aanbieden.
Hetzelfde geldt denk ik als je je aanbiedt als gratis receptionist, ober, afwasser, kok, schoonmaker, wat dan ook, waar dan ook (ervan uitgaande dat je dat beroep dan wel goed kunt uitoefenen en er wat ervaring in hebt).

Als je goed Engels spreekt kun je ook nog op scholen aanbieden om gastlessen te geven of als laraar Engels aan de slag te gaan. De ene school zal certificaten e.d. vragen, de andere niet. Maar als je aanbiedt om gewoon eens aan een klasje gevorderde studenten Engels wat te vertellen over Europa, zal daar geen haan kraaien om certificaten.

Nou mocht je toch iets officiëlers zoeken, kijk dan eens op de website die ik in de eerste regel noemde.

[quote=“Cecilia74, post:3, topic:55458”]

Omwegen voor visa zijn altijd wel te bedenken, meestal is dat door even de grens over te hoppen naar een ander land en dan weer terug.
quote]

dit soort spelletjes werkt in Brazilië helaas niet meer want de Federale Politie weet exact (centrale database) wanneer je in het land bent/was en je hebt recht op 2 maal 90 dagen per jaar, blijf je langer dan levert je dat een boete op van 8 R$ per dag overtreding met een maximum van 800 R$

het is maar dat je het weet :wink:

ixke