Wij zijn bezig met het slopen van alle oude delen die vervangen moeten worden in een oud portugees boerenhuisje en gaan daarna van start met de wederopbouw, vrijwilligers gezocht om ons te komen helpen. Ben je handig, weet je iets van isolatie, daken maken, zonne energie, alternatieve verwarmingsmethoden, ouderwetse bouwtechnieken en ben je niet bang je handen vies te maken? Neem dan contact met ons op. Vrijwilligerswerk in ruil voor kost en inwoning (zeer goede maaltijden) en een gezellige tijd, ook hard werken! Verder ook werk in de moestuin, zaaien, spitten, snoeien, maaien… En in de zomer ook schoonmaak, kamers, terrein, afwas, koken… Maximaal 4 weken per keer, geen vergoeding in geld, wel kost en inwoning.
Zie voor onze plek www.quintadafonte.nl
Liedewij en Jolein
Quinta da Fonte, Figueiro dos VInhos, Portugal
Hallo, ik reageer op jullie vraag om vrijwilligers. Voor dit jaar (2010) is het niet meer mogelijk omdat ik 2 maanden als vrijwilliger in Roemenie ga werken. Dit jaar ga ik voor de 3e keer. Verder heb ik al met een vriendin afgesproken om 5 weken rond te trekken in Spanje, Portugal.
Ik hou me aanbevolen voor 2011. Ik ben een (gescheiden) vrouw van 61 en met vervroegd pensioen, heb al 10 jaar een VW campertje en reis hiermee west europa door. Ik zou jullie graag als vrijwilliger willen helpen met alle voorkomende werkzaamheden behalve de techniek rond de bouw. Daar heb ik geen verstand van. Tenzij men zegt wat ik moet doen.
Het lijkt me heel leuk om ook bij jullie zo’n 2 maanden te werken.
Ik hoor graag meer van jullie.
Met vriendelijke groet,
Thea Klein
Ha Thea,
Dat klinkt als een prettig leven zoals jij het aanpakt. Natuurlijk hebben wij ook in 2011 weer mensen nodig, al is dat nu nog wat ver weg, maar in principe zijn we zeker geinteresseerd in je hulp. Wij spreken altijd met mensen voor maximaal 4 weken af, omdat uit ervaring is gebleken dat mensen dan vaak weer toe zijn aan een nieuwe uitdaging, ook omdat we elkaar niet kennen en er ook meestal niet de kans is om kennis te maken, hebben we een soort marge ingebouwd, vier weken samenwerken blijkt ook als het minder goed met iemand klikt heel goed te doen te zijn. Laat me weten in welke periode je het liefst zou willen komen, dan kijk ik of dat hier ook uitkomt? Ik hoor graag van je, groet, Liedewij
quinta da fonte
Hallo, dank voor je snelle reactie. Voor- of najaar kan altijd. Hebben jullie voorkeur voor een andere (drukkere) periode, geef dit dan ook even aan. Dan bekijk ik wat mogelijk is.
Ik hoor graag weer van jullie.
Groet, Thea
voor en najaar kan hier ook altijd en ook in de zomermaanden hebben we graag hulp. Dus kijk even wat er in jouw planning past en laat het me even weten, dan zoek ik daar rondomheen weer verder naar vrijwilligers! Groet, liedewij
Quinta da Fonte
Oké Liedewij, jammer dat het nog een jaar duurt. Het lijkt me leuk om jullie te helpen. Ik zal me even beraden welke periode voor mij het handigst is. Ik laat het je nog weten.
Thea
p.s. Toch nog even een praktisch vraagje. Hebben jullie wel stroom op de camping voor mijn campertje?
Hoi!
Ja hoor er is electriciteit! Groet, Liedewij
Olá!
Ik ben een vrouw van 44, met een dochter van bijna 14.
Wij willen weg uit nederland en in Portugal wonen/werken/studeren.
Ik ben veelzijdig, heb veel kwaliteiten. Veel horecawerk gedaan,koken, maar ook administratief werk, tolken/vertalen (eng-ned-ned-eng), journalistiek,tuinieren, met computers werken, met honden…Ik kan heel veel.
Ik ben vrij zelfstandig en toch sociaal.
Zou graag ergens vrijwilligerswerk doen waar er een (gratis of goedkope) woongelegenheid is.
Voor mijn dochter is het belangrijk dat er een goede school in de buurt is, zij doet momenteel de HAVO.
Ik hoop via deze weg op een leuk aanbod!
Groetjes,
Karin
Hoi,
ik denk dat wij hier te ver midden in de wereld zitten om het voor jou en je dochter haalbaar te maken vanuit hier ook naar school te kunnen. Bovendien weet ik niet of dit wel is wat je zoekt, met een dochter van 14… Evengoed bedankt voor je interesse in ons plekje. Groet, Liedewij
Hey!
Ik ben vast en zeker geïnteresseerd!
Ik ben een 22 jarig meisje uit Antwerpen, Belgie.
Ik zou het liefst een tweetal weken iets “nuttig” doen.
Ik heb in het verleden al vrijwilligerskampen gedaan, ben ook 3 jaar vrijwilligster geweest bij gehandicapte kinderen, daarna bij een opvang voor verwaarloosde katten en ben ook een goeie twee jaar lang au pair geweest.
Maar ik ben misschien niet geschikt om te verbouwen, maar wil zeker helpen in de tuin en met andere dingen…
Ik spreek helaas geen portugees.
Maar wel nederlands, frans, engels en duits.
Hoe zit het met het vervoer naar jullie?
Is het ver van de luchthaven en zo?
Groetjes, Jana
Hallo,
Ik ben wel geïnteresseerd om deze zomer te komen helpen. Ik heb geen ervaring in verbouwingen maar schrik om mijn handen vuil te maken heb ik evenmin. Ik hou er net van om fysiek actief bezig te zijn.
Als jullie mijn hulp zouden kunnen gebruiken hoor ik graag van jullie.
Ik ben een meisje afkomstig uit België en 23 jaar.
Vriendelijke groetjes Leen
Hallo!
Dank voor je reactie naar aanleiding van mijn oproep op het reisforum. Hierbij stuur ik je allerlei informatie over het vrijwilligerswerk bij ons. Laat me alsjeblieft weten wat je ervan vindt, vertel ook wat meer over jezelf als je wilt, wie ben je en wat zijn je interesses, wat lijkt je hier leuk aan en dat soort dingen? Ook en vooral:wanneer ben je beschikbaar???
Wij hebben net het huisje van de buurman gekocht en dat is nogal een oud en vervallen geheel. We zijn dus op het punt gekomen dat we daar gaan uitruimen, opruimen, slopen, schoonmaken, renoveren, verbouwen en bouwen en meer van dat soort dingen. Ook op het terrein is altijd van alles te doen en als we gasten hebben, en dus ook de gewone dagelijkse dingen moeten gebeuren, zoals de toiletten poetsen, afwas, keukenhulp, snoeien, maaien, onkruid weghalen, bollen planten… ga zo maar door. We proberen samen de taken te verdelen die moeten gebeuren en houden daarbij zoveel mogelijk rekening met ieders wensen en talenten. Maar er zijn natuurlijk altijd wel dingen die niemand echt leuk vindt maar die toch moeten gebeuren. We werken over het algemeen als er gasten zijn in wisselende diensten, bijvoorbeeld helpen bij het ontbijt daarna de middag vrij en dan in de avond weer helpen met het avond eten en bedienen, afwas of de hele dag klussen, of alleen de avond mee helpen met het diner en de drankjes inschenken…. Hierin vragen we enige flexibiliteit, we proberen samen te bepalen wat een ieder fijn vindt om te doen en de werktijden daarop aan te laten sluiten, dit lukt natuurlijk niet altijd, als iedereen alleen de avond wil werken is er niemand om overdag aan de slag te zijn… dat kan natuurlijk niet.
We zitten wel midden in de wereld, dus natuur is volop aanwezig en rust ook. Verder dus geen bingo of anderszins hectiek. Wel weer heel veel boeken in onze eigen bib en spelletjes voor tussendoor. Het idee is dat we samen de schouders eronder zetten en we werken normaal gesproken met een vrijwilliger 6 dagen per week ongeveer 6 uur per dag, een dag vrij dus. Ik zorg voor overheerlijk eten (al zeg ik het zelf) en drinken (behalve sterke drank) en een goede plek om te slapen (caravan of tent). Het is hier niet subtropisch in de winter, maar met enige regelmaat wel erg lekker. In de zomer is het over het algemeen lekker weer, de nachten zijn vaak koel.
Wat ons betreft ben je van harte welkom als je er niet tegenop ziet vuile handen te krijgen en zin hebt om je eens even lekker uit te leven op wat rondsjouwen in oude kleren en ons helpen met wat hier moet gebeuren. In de zomer maanden als er gasten zijn, is er natuurlijk ook van alles te doen wat niets met rondsjouwen in oude kleren te maken heeft. Waar het wel om gaat is dat je een aanpakker moet zijn om dit leuk te vinden, we zijn klein en hebben niet voor elke taak een aparte medewerker, het is de bedoeling dat we er samen de schouders onder zetten en op die manier al het werk dat er ligt gedaan krijgen. We willen het werk dat er ligt graag combineren met een gezellige tijd, dus als dat iets is dat jou aanspreekt, ben je van harte welkom.
Ryan air vliegt op porto vanuit Eindhoven en Brussel en vandaar kun je met een bus naar figueiro dos Vinhos komen of met de trein naar coimbra en dan een bus hierheen. Wij halen je op in het dorp.
Laat maar weten!!!
Alle vragen die je hebt kun je natuurlijk mailen: [EMAIL=“l.schieving@kanguru.pt”]l.schieving@kanguru.pt
Groet, wellicht tot snel, Liedewij en Jolein
Quinta da Fonte