Vrijwillgerswerk en 'cadeautjes'

Hi all,

Over amper twee maandjes vertrek ik naar Jaipur (Noord-India). Via een Nederlandse organisatie en met behulp van een lokale partner ga ik 2 weken helpen bij een straatkinderenproject, waarbij de kinderen (leeftijd 5-15 jaar) voorzien worden van middageten.
De lokale partner organisatie grijpt hier tegelijkertijd de kans aan, om deze straatkinderen enige vorm van educatie en algemene kennis (waaronder hygiëne) aan te bieden. Mijn taak zal zijn hierbij te ondersteunen, educatie zelf te geven en ‘activiteiten’ te organiseren.

Nu lijkt het mij leuk om nuttige (maar voor de allerkleinste ook leuke) ‘cadeautjes’ mee te nemen. Op tv zie ik namelijk meer dan eens hoe vrolijk kinderen kunnen worden van - bijvoorbeeld - een knuffeltje dat echt van zichzelf is. Ik begrijp dat het stimuleren van de lokale economie belangrijk is, maar iets geven dat ik hier heb kunnen regelen, lijkt me ook een mooi gebaar.

Laat ik nog even melden dat ik niet het idee heb de wereld te veranderen. Ik wil gewoon zien hoe verschillend de wereld is op sommige aspecten en als ik daarbij enkele kinderen even een smile op hun gezicht kan toveren, heb ik al een goed gevoel.

Aan jullie wil ik dus vragen om eens mee te denken en een suggestie te geven als iets in je op komt.
Hebben jullie bijvoorbeeld enig idee wat kinderen (nogmaals, leeftijd 5-15 jaar) daar leuk vinden? Zijn er bepaalde items die zij bij bepaalde sporten of culturele zaken kunnen gebruiken? Is er iets aan simpele persoonlijke verzorging waar je ze kennis mee zou willen laten maken?

Alvast bedankt voor het mee denken :dag:

Groetjes,

Willem-Jan

Hi Willem-Jan,

Nog niet zo lang geleden zag ik onderstaand filmpje, Slum Soccer, en vond het wel een mooi idee.

Zoiets simpels als een voetbal maakte deze kinderen al zo gelukkig en hield ze (volgens het filmpje) op het rechte pad.

Het nadeel vind ik zelf dat het iets is dat alleen jongens gelukkig maakt, voetbal is niets voor Indiase meisjes.

P.S. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum India Wonen en Werken.