Vrijwillgerswerk Cambodja Visum nodig?

Hoi,

Ik ga in Juni 1 maand naar Cambodja en 2 weken reizen Thailand. Ik vlieg naar Bangkok en ga dan naar Siem reap in Cambodja voor een maand vrijwillgerswerk.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken qua visums?

  • Heb ik een visum nodig voor thailand, ik ga daar 2 weken reizen
  • Heb ik een werkvisum nodig voor vrijwillgerswerk in Siem Reap?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
:dag:

to enter Camb heb je ALTIJD een visum nodig-is ter plekke aan landgrens of airport te verkrijgen-kost officieel 20US$ CASH + 1 foto. aan landsgreznen wodt vaak veel meer in THB gevraagd-als je mentaal flink bent en tijd zat hebt kan je zo lang wachten tot de normale prijs wordt gevraagd. (Opm; op z’n NLs hard staan te sreuwen zal je daarbij niet helpen). Of je kan het alvast regelen als je toch een paar daagjes hier in BKK bent, geldt 1 maand. In Camb wordt bij mijn weten nooit moeilijk gedaan over werken/volunteer etc daarmee-in Thaild is dat wel anders! er is ook een BUSINESSvisum-kost 25US$-en daarmee vermijdt je ook die onwaarschijnlijke problemen. het is altijd handig cash USD bij je te hebben in Camb-alle grotere bedragen worden ermee betaald
2.Thailand heeft eigen deelforum. Bij binnenkomst in Thaild BY AIR krijg je 30 dagen ingestempeld als visum-exempt, overland (als je zo terugkomt) 15 dagen.
MAAR; omdat de airline die je benut vanaf EUR denkt dat je wel > 30 dagen in Thaid bent (zonder ticket out in die tijd!) KUNNEN ze moeilijk doen en je zelfs boardinpass weigeren. Je zei niet welke airline-kijk eens bij Thaild forum-daar staat dat ettelijke keren uitgekauwd-bij visum vragen