Ik ben hier net nieuw op het forum, omdat ik samen met een vriendin al een poos het plan heb om een half jaar naar Thailand of een ander land in Azie te gaan en nou toch wel is dieper op de zaak in wil gaan.
Nou hoor ik over Thailand de beste dingen wat gezondheid en veiligheid betrefd als je kijkt naar de landen daar in de buurt.
Thailand lijkt me ook een heeel erg mooi en apart land. Nou is mijn vraag: Lijkt het jullie vertrouwd om daar rond te trekken als je 18 bent.
Volgend jaar als we weg gaan zijn we bijna 19. We zijn van plan om eerst met een organisatie mee te gaan, om daar vrijwilligers werk te doen. We hebben al een aantal organisaties bekeken. Maar het werk duurt maar maximaal 8 weken.
Nu willen we daarna nog rondtrekken. Ik zou graag advies willen van mensen die er al zijn geweest, over of het te doen is als we goed voorbereid zijn, en waar we op voorbereid moeten zijn. Sowieso alle informatie is welkom!
Ik weet niet of jullie inmiddels al vertrokken zijn naar Thailand, maar hier toch een reactie.
Ik heb zelf rondgetrokken in Thailand en heb er ook vrijwiligerswerk gedaan. Het was een hele ervaring en het is me supergoed bevallen!! Ik zou zo weer gaan. Ik weet niet bij welke organisaties je hebt gekeken, maar bij Global Spirit bieden ze ook vrijwiligerswerk aan voor langere perioden. Het ligt aan het project dat je kiest. De website hiervan is www.globalspirit.nl
Het rondreizen verder is ook erg goed te doen. Je kunt heel makkelijk de bus of de trein pakken en overnachtingen in overvloed. Veel te zien en veel te doen. Ik wens je veel plezier.
Rondtrekken in Thailand is uitstekend te doen, ook als je 18 of 19 jaar bent. Het is een erg veilig land en de meeste mensen zijn erg behulpzaam.
Waar ga je vrijwilligerswerk doen ? In het zuiden in de omgeving van Songkla ? Is daar wel onrustig de laatste maanden met moslimterroristen…
Kijk uit voor oplichters. De meeste Thai zijn zeer vriendelijk en hebben goede bedoelingen, maar er lopen (zoals in elk land) ook Thai rond die toeristen op een of andere manier proberen op te lichten.
Succes met je voorbereidingen !