Eind oktober ga ik met een vriendin naar Brazilie We vliegen op Sao Paulo en komen begin van de avond aan. Nu willen wij direct doorvliegen naar Campo Grande om van daar uit de pantanal in te trekken en bonito te bekijken. Wie kan ons helpen met een aantal vragen:
rijden er 's nachts bussen vanaf vliegveld naar CG?
kunnen wij 's nachts nog terecht in een hostel in CG?
op welke dagen starten de tochten?
kunnen we 's nachts nog een tocht boeken zodat we de volgende dag nog meekunnen? Of is het verstandig om dit vooraf (thuis) te boeken? Zo ja, iemand nog tips voor een bureau die beide reizen organiseren (pantanal en bonito)?
Als je ´s avonds/´s nachts aankomt in CG dan zou ik toch een taxi naar een hostel pakken en het hostel van tevoren boeken. In Campo Grande (busstation) wordt je bestookt met mensen die je een tour willen verkopen, dus je kunt rustig vroeg in de volgende ochtend een tour boeken…met vertrek op dezelfde dag. Je kunt dan ook onderhandelen dat je op de terugweg afgezet wilt worden in Bonito. (of Miranda, dan pak je zelf een bus voor het laatste stukje) In Bonito zelf kun je bij de receptie van het hostel de excursies boeken die je wilt doen.
Je kunt vaak nog dezelfde dag weg voor een tour naar de Pantanal. Ik ben ook dezelfde dag weggegaan, maar ik kwam wel in de ochtend aan.
Er schijnt veel verschil te zitten tussen de accomodatie in de Pantanal. Sommige schijnen een beetje zich op party’s te richten. Die ik had gekozen was lekker rustig, eten was goed, en de excursies waren leuk.
Oja, wij mochten nog douchen in Campo grande voordat we op de tour gingen. Maar we hadden dan ook net een lange busrit achter de rug.
Je kunt inderdaad je op de terugweg af laten zetten voor de bus naar Bonito. Erg makkelijk!
Veel plezier!
Hallo!
Vanuit Campo Grande vertrekt elke dag een bus naar Bonito (een busrit van een uurtje of 3). Ik geloof rond half 2. Ik zou gewoon naar Bonito gaan en vanuit daar alles regelen. Het is veel kleiner dan Campo Grande en alles wat je nodig hebt ligt in het centrum. In Bonito kan je veel verschillende soorten reizen door de Pantanal boeken, zelf ben ik op de Pousada Santa Clara geweest. In de hoofdstraat van Bonito zit een reisagentschap (wat ook een hostel en een fietsverhuurplek is), de eigenaar heet Luciano en daar kan je deze Pousada boeken, voor welke dagen je dan ook wil.
In Bonito zelf kan je naar het Balneario Municipal gaan met de motortaxi (een zeer leuke ervaring!!). Daar kan je in de rivier zwemmen, eten (ook BBQ-en) en van de ara’s in de bomen genieten.
Net buiten Bonito ligt een **grot **waar ook excursies heen gaan, in de grot ligt een water wat azuurblauw is. Ook erg mooi.
Bij het Aquario Natural kan je met een groep gaan snorkelen, eerst even oefenen in het zwembad en daarna de stroming af.
Veel plezier! ik ken Bonito goed, dus als je nog vragen hebt, don’t be afraid to ask.