Hallo allemaal,
Ik ben aan het kijken om een campertje te huren om van Alice naar Uluru en terug te rijden. Via de ANWB-site kwam ik bij Travelhome die campers vergelijkt.
Maar ik wil graag in een automaat rijden, weet iemand of dit kan? Of zijn de campers allemaal handgeschakeld?
En nog een vraag: wat betekent ophaal transfer?
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
Stans
Wellicht betekent “ophaal transfer” het vervoer van het vliegveld naar het verhuurbedrijf. Kan je niet helpen met de automaat of niet. Nooit zelf met een camper gereden.
Hallo,
Wij hebben in in 2009 een camper gehuurd in Tasmanie bij Britz dit was een camper van 7 meter en die wat handgeschakeld. Je zou de maatschappij waar je wilt huren een mailtje kunnen sturen om dit te vragen. Er zijn volgens mij wel campers die automaat zijn.
goed plan een mailtje sturen, bedankt voor de tip
Moira,
Ik heb naar je foto’s zitten kijken, super! Wat een voorrecht om dat allemaal te kunnen zien en beleven.
Stans
Wij hebben hem gehuurd bij apollo via australia campers. Allemaal automaten. Heerlijk zeg australie. Ik ben jaloers. Heb heimwee. Vergeet niet te stoppen bij dinky, the singing dingo (heel lekker eten) Wij hebben bij de camel farm ernaast een heel kort ritje gemaakt op een kameel. (met kinderen dus geen lange tocht gemaakt) Is ongeveer 150 km onder alice.
Een dagtocht langs de mac donnell ranges is ook prachtig. Hoe is het met de vliegen daar? En wachten met koken totdat de zon onder is ivm de vliegen.
En als je naar de kings canyon gaat moet je ook de rimwalk doen. Zelfs mijn kinderen hebben die gelopen en hij is werkelijk prachtig.
Veel plezier!
Dank je wel ben op dit moment ook in Australie en wel in Cairns een ontzettend leuk plaatsje. Wij gaan vanaf 9 mei weer rondtouren van Cairns naar Darwin maar doen dit met een auto wij hebben beide 1 keer een camper gehuurd ons ding is het niet. Wij zijn niet van de campingtypes. Wij gaan liever van motel naar motel.
Ben ook niet zo’n campertype
Dus bij ons wordt het een auto, tentje mee en dan zien we wel!
Wat je ook kunt doen vanuit Alice als je Uluru wilt zien is met een tour mee. Er zijn tientallen touroperators die een 3-4-5 daagse tour aanbieden en dan langs Uluru en de andere parken gaan. Dat zijn wij wel van plan in ieder geval, omdat we helaas geen tijd hebben om heel lang ‘in het midden’ te blijven plakken.
Beetje een probleem is dat je eerst naar Alice moet en de vluchten gaan alleen met Qantas (dacht ik) van Cairns en Sydney. En die hebben het monopoly. Zoals gezegd zijn er genoeg tours vanaf Alice maar Alice-Uluru is al 500 km rijden dus ik zou tenminste een meerdaagse tocht nemen. Nog even als je met de auto zou gaan: Cains-Alice-Uluru en dan de zuidelijke route naar Sydney is al gauw 8000 km rijden…
Yeehaw