Vraagjes ivm reis door Z-Amerika

Hey, ik ben een jongen van 19 jaar en en van plan met 2 vrienden door Zuid-Amerika te trekken maar we hebben enkele vragen. We zouden dus starten in Chili omdat we daar al onderdak zouden hebben bij iemand die we daar kennen maar onze vraag is hoe zit het met het visum en het boeken van een vlucht? We zouden willen beginnen met 6 maanden door Z-Amerika te trekken dus welk budget zouden we moeten voorzien?

voor je visum kun je wel even op www.visum.nl kijken

Volgens mij heb je voor Chili geen visum nodig.
Voor het budget moet je tellen op 900 euro per persoon per maand als je een gemiddelde reiziger/backpacker bent. Het kan altijd goedkoper maar het is wel vakantie zeg ik altijd.

Welke landen wil je allemaal bezoeken? Volgens mij heb je nergens een visum nodig als Nederlander zijnde. Tenminste niet in Ecuador, Peru, Bolivia, Brazilië, Chili en Argentinië.

Uruguay, Paraguay en Colombia ook niet.

Lijkt me toch een beetje overdreven om als aanstaande reiziger aan anderen te gaan vragen hoe je een vliegticket en eventueel een visum moet regelen in een behoorlijk westers land…

je hebt voor geen enkel land in zuid amerika een visum nodig zolang je maar minder dan 3 maanden blijft, per land welteverstaan dus als je rondreist is er geen enkel probleem