zuid amerika

Hallo,

Ik ben van plan om volgend jaar naar Zuid Amerika te gaan… peur en Chili lijkt mij wel wat… Ik ben op zoek naar info en tips over dit land, Ik ben van plan om een maand te blijven…
Is het veiling om te daar alleen te reizen als vrouw zijnde???
Ook vind ik de vlieg tickets best prijzig?? Is dat altijd zo duur?

Zelf heb ik heel wat landen bezocht dus kan ik mijn ervaringen of tips :zon02::zon02: delen:-)

Kan je mij wat tips geven laat dan een bericht achter of mail me even sarahvanvelzen@hotmail.com

grt saar

Ik denk dat je dit beter kunt posten in het Zuid-Amerika forum.
En ook eens de bestaande posts te lezen in het Zuid-Amerika forum, Peru forum, Chili forum. Al je vragen zijn al eerder gesteld en beantwoord, handig dus!

Als je de vraag opnieuw post, is het denk ik wel handig om erbij te zetten wat voor soort landen je al hebt bezocht, dat zegt wat over jouw ‘street-smarts’.

Voor nu:
vliegtickets zijn meestal rond de 1000-1100 euro, al schijnen er soms aanbiedingen te zijn van KLM als je in Antwerpen begint met de trein (op klm.be Antwerpen station als startpunt invullen) (ik lees hier op het forum dat mensen dan retourtjes Lima vinden voor 650 euro ofzo, maar ik heb het nog nooit kunnen vinden).

Ja qua veiligheid is het te doen maar in Peru wel goed opletten. Veel dieven. Maar ik ben er in totaal 4 maanden geweest tijdens twee reizen en er is niks gebeurd; ik heb juist allemaal spullen gevonden van andere reizigers die dat waren vergeten in de douche of in een cafe. Lees meer tips in het Peru-forum (desnoods even zoeken met het Zoek-vakje en de juiste termen, of Google).

Info en tips vind je in een Lonely Planet gids, in de bestaande posts op dit forum, en in reisblogs. Als je je vraag stelt, moet je ook wat specifieker zijn… ik ga niet een hele Lonely Planet over typen!! :wink: Wat voor tips, wat voor info???

Een maand is niet heel veel voor die twee gigantisch grote landen (ik geloof dat alleen Peru al zo groot is als Frankrijk en Spanje bij elkaar), ik zou het houden bij 1 land. En eerlijk gezegd zou ik eerder Bolivia aanraden dan Chili. Goedkoper, supermooie natuur, primitiever.

Tips vragen per mail is ook niet de bedoeling van een forum, dan heeft niemand anders er wat aan. Het hele punt van een forum is juist dat mensen kunnen meelezen (net zoals jij al veel ‘tips en info’ kunt vinden in de bestaande posts in het forum!) en reageren op de reacties.

¡Suerte!

Bedankt, grtt

Ik kom oorspronkelijk uit India, de reissmaak heb ik jongs aan geleerd, zo was ik ook ooit naar Europa gekomen Heb veel gereisd, en vorig jaar heb ik een halfjaar backpacked, eerst in zuid oost azie, dan Cuba en op het eind chillen in Spanje.

Nu ben ik aan het orienteren voor een vakantie in Peru, denk aan de Machu-picchu, Colca Canyon, Arequipa, Lake Titica, Cuzco en wat er nog past in 3 weken! Liefste voor de rainy season, daarom juli/aug of uiterlijk september. Zou leuk zijn met andere reisgenoten!

Ga bij vrienden nog verder informeren naar de kosten, begreep dat men de Inca trail vooraf moet boeken. Aguas calientes schijnt ook een leuke alternatief te zijn en is lokaal te regelen. Vluchten gecheckt, met een overstap kost circa 900 euro.