Begin oktober vertrekken wij voor ongeveer 9 maand op wereldreis,
6 maand Azië en 3 maand Australië.
Nu is mijn vraag hoe wij onze route het beste plannen:
Ben nog volop aan het twijfelen,
maar de landen die we heel graag willen doen in Azië zijn: Nepal, India, Birma, Tibet en ev China (hoe plannen we deze route best, vliegen naar Dhelhi en dan overland of via Bangkok naar boven?)
En om naar Australië (wij gaan de westkust doen) te reizen weet ik ook niet goed hoe we het beste zouden reizen. Wat zijn mooie landen die jullie aanbevelen om de oversteek te maken? Via Bonreo,Indonesië…
Qua prijs is het meestal goedkoper om in Bangkok te starten, dan in India. Ook is BKK naar het schijnt makkelijker en gemoedelijker en daarom een betere startplaats.
Je moet er verder rekening mee houden dat je NIET overland Myanmar in kan, je zult een vliegtuig naar Rangoon moeten nemen.
Wat bedoel je trouwens met oversteken naar Australië? Dit kan niet per boot, maar moet per vliegtuig. Dit kan dus vanuit India, maar ook uit Thailand. Als je naar Indonesië wilt dan is het qua prijs het goedkoopst om vanuit Bali naar Australië gaat. Vanuit Borneo (zowel het Indonesische als het Maleise deel) gaan geen vluchten naar Australië.
Wat Jenny al schrijft je kunt inderdaad niet met de boot oversteken. Dit komt mede omdat de grens van Australie heel streng bewaakt is en ze veel illigale oversteek hebben.
Verder zou ik inderdaad ook in Bangkok beginnen vanaf daar kun je heel makkelijk naar alle buurlanden toe reizen. Je zou ook een deel kunnen vliegen met Airasia die is goedkoop en brengt je ergens snel naar toe.
Ik zou ook op de klimaten letten dat bepaalt ook voor een deel je route.