Vraagje emigreren Armenie

heeft iemand enig idee hoe ik het best permanent naar Armenie kan emigreren?? Ik wil in de horeca werken daar. En wie weet dat ik in de toekomst een eigen zaakje begin in Armenie.

En hoe kan ik het best een horeca baan zoeken daar? Of heeft iemand toevallig connecties/netwerken? Want ik probeer ook via internet te zoeken over de visum, maar ik kan niks vinden. En daarnaast vroeg ik mij af waar ik woningen kan vinden in Armenie ???

Hoe zit het met de dienstplicht??

Helaas kan ik nog geen Armeens. Maar dat wil ik zeker leren.

1 like

Iemand ??? :frowning:

1 like

Hier al geweest?

Excuses voor mijn late reactie.

Ik ben daar geweest. Maar de meneer zei dat hij over de economie gaat van Armenie. En ik heb een mailtje gestuurd naar de Armeense consulaat waar de meneer mij doorverwees. Maar tot nu toe geen reactie gekregen.

Ben je al eens in Armeniƫ geweest? Heb je Armeense voorouders?

Toerisme staat in Armeniƫ nog in de kinderschoenen. Ik zit er nu (voor vakantie) en ben nauwelijks west Europeanen tegengekomen. Wel Russen en lokale toeristen.

Als je naar Armeniƫ wilt krijg je gratis een visum on arrival. Daar mag je uiteraard niet mee werken. Je kunt je tijdens de geldigheid van je visum wel oriƫnteren op werk en huisvesting of een taalcursus doen. Armeens lijkt me geen makkelijke taal om te leren, ook vanwege het schrift.

Haai Jenny!

Dankjewel voor je bericht! Ik was afgelopen zomer in Armeniƫ met mijn moeder en 2 nichten voor meer dan 3 weken. En ik voelde mij er veel en veel meer thuis dan in Nederland. En mijn voorouders zijn inderdaad Armeens.

En ook heb ik de niet-toeristische plekken gezocht om te kijken hoe de mensen leven. En ook dat beviel mij! Ik ben altijd bereidt om welvaart in te leveren! Maar wel ik alsnog kunnen rondkomen maandelijks met een horeca baan haha.

Ooh echt waar over de visum?? Is dat zo?? Want zijn er ook mogelijkheden om eerst de Armeense paspoort te krijgen, en dan dat ik mij oriƫnteer naar werk?? En hoe zit met met de dienstplicht Jenny??

Het is heel interessant, maar jammer genoeg kan ik geen informatie erover vinden via internet :frowning:

Ik kan alleen paar Armeense woorden maar ik ga zeker Armeens leren als ik daarnaartoe ga emigreren.

1 like

Als je niet de Armeense nationaliteit hebt hoef je niet in dienst.

Ik vraag me echter oprecht af of je een horecabaan en een werkvisum krijgt als je de taal niet spreekt. Kan je familie je niet helpen? Heeft niemand van hen geen eigen bedrijf om je in dienst te nemen?

Misschien kun je als je goed Engels en Russisch spreekt een bedrijf in het toerisme starten. Dat zit hier in de lift.

1 like

Haai Jenny,

Als ik de Armeense paspoort ga aanvragen vanaf mijn 18de (hoelang duurt dat eigenlijk? En wat zijn de voorwaarden?) moet ik wel de de dienstplicht doen? En kan ik dat ook afkopen?

Jammer genoeg heeft mijn famillie geen restaurant in Armeniƫ. Of anders zou het veel makkelijker geweest :-[

Engels kan ik wel redelijk maar ik kan geen Russisch haha.

Ik heb ook de baptism certificate van de Armeense kerk.

Ik weet niks over Armeense paspoorten en het leger.

Ik zou echter mijn Nederlandse paspoort niet op willen geven, omdat dit paspoort me rechten geeft die een Armeens paspoort me niet geeft. Denk aan sociale voorzieningen in NL, maar ook het verkrijgen van visa voor andere landen.

Ik zou me als ik jou was focussen op het vinden van werk, de rest komt later.

Hmmā€¦ Dat is een goed idee!

En ken je toevallig connecties/netwerken in restaurants die jongens zoals mij zoeken?? Ik probeer alvast te oriƫnteren naar werk in de horeca, maar jammer genoeg van niemand een reactie gekregen :frowning:

Wat wil je doen in ArmeniĆ«?Je hebt mensen nodig om problemen op te lossen։Schrijf wat je wilt, misschien kan ik je helpen.En als je een soort bedrijf wilt dat verband houdt met toerisme, heb ik een geweldig aanbod:::Groeten, Sani