Ik wil naar Armenie

Ik heb de consulaat gebeld voor de emigratie naar Armenie. En ik heb een reactie gekregen waarvan ik heel teleurgesteld ben geraakt :frowning:

Als ik op mijn 18de de Armeense paspoort ga aanvragen om er permanent te wonen en te werken, betekend het dat ik het leger in moet.

En pas vanaf de leeftijd 26 á 27 jaar kan ik emigreren zonder dat ik het leger in moet.

Kan ik de leger afkopen??? (Net zoals Turkije) Want het schijnt dat dat niet kan. :frowning:

Ik voel mij heel teleurgesteld. Wat kan ik het beste nu doen? Wachten totdat ik 26 of 27 word is geen optie voor mij.

Als jongeren in Armenie een tijd in het leger moeten dienen, waarom zou je dan als je naar Armenie wilt emigreren een andere behandeling willen hebben ?

Zie het als een manier om leeftijdgenoten en het land beter) te leren kennen !

Blijkbaar ben jij enthousiast over Armenie. Start hier bij landen-forum een rubriek over Armenie…

Dankjewel voor je aardige reactie Arturo!

Ik heb bij wonen en werken in het buitenland een topic geopend. :slight_smile:

En nu ik jouw reactie lees, mischien heb je wel gelijk… Maar ik weet niet hoe lang ik het leger in moet. En ook weet ik niet wat ik precies moet doen in de leger. Ik ben Armeens en ik heb de baptisme certificate van de Armenian Church. Maar ik kan geen Armeens praten. :frowning: En daarom wil ik pas Armeens leren als ik het Armeense paspoort heb aangevraagd.

Een taal leren duurt jaren. Waarom wachten op het paspoort?

Als mensen in Nederland willen komen wonen moeten ze ook een inburgeringsexamen doen en de taal beheersen. Dat is niet voor niks, het maakt het makkelijker een plekje (en werk!) te vinden in de maatschappij.

Jenny! Ik was helemaal vergeten dat er een inburgeringsexamen is ;o

En als ik langer dan 180 dagen ga blijven, dan heb ik wel een visum nodig ;o

Maar wat voor visum heb ik precies nodig als ik in Armenie wil zijn voor onbepaalde tijd? Want je hebt gelijk!

Is het geen beter idee als ik eerst naar Armenie ga voor onbepaalde tijd, en dat ik de taal daar ga leren. En dat ik dan pas de Armeense paspoort ga aanvragen?? Is dat een beter idee denk je Jenny ? :slight_smile:

Ik zou contact opnemen met de ambassade voor visumvragen. Dat is betrouwbaarder dan een forum.

Kan dat nieuwe topic niet vinden.

Link ?

Als je de taal niet kent, geen Armeens dus, dan wordt je mijns inziens onmiddellijk afgekeurd…!

Of je krijgt een gratis taalcursus van, via het Ministerie van Defensie…!

Jij blij, zij blij.

Verder:
Waarom start je bij lànden-forum geen forum over Armenie ?
Onbekend maakt onbemind.

Zeker als je daar gaat wonen, zou dat interessant zijn voor jou en voor anderen…
en voor meer toerisme naar Armenie…!!

Dankjewel voor je meedenken Jenny :slight_smile:

En dit is de link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=186640

Bij de landen forum staat Armenië er niet tussen jammer genoeg :frowning:

En met het leger ligt eraan. Want ik ben benieuwd hoe lang het is, wat ik precies moet doen, en of zij ook wel vriendelijk zijn! En een gratis taalcursus klinkt zeker aantrekkelijk !

Gezien de geschillen met Turkije en Azerbeidzjan moet je je afvragen of je in het leger wilt. Met name bij de grens met Azerbeidzjan vallen wekelijks doden.

Met een Nederlands paspoort kun je (met de juiste visa) overal wonen en werken, dat lijkt me veel makkelijker dan een naturalisatieprocedure starten.

Eigenlijk wil ik tegen de wereldleiders vertellen: de reden dat ik niet het leger in wil is omdat oorlogen nooit iets zal oplossen. En bovendien is de leger niet voor ieder persoon geschikt om het lichamelijk/emotioneel te doen !!

En Jenny, meen je dat ??? Dat wist ik echt niet. En hoe bedoel je met de juiste visa ?? Dus ik kan in Armenië wonen en werken met een Nederlandse paspoort. En als ik 26 of 27 jaar ben, kan ik met de naturalisatie procedure starten zodat ik toch niet het leger in hoef ??

Mag ik dan een visum aanvragen die elk jaar te verlegen is voor onbepaalde tijd, zodat ik na mijn 26de uiteindelijk daarna begin met de naturalisatie ??? Maar wat ik wel weet is dat ik met een toeristenvisum niet mag werken in de horeca :frowning:

Neem contact op met de ambassade voor visumregels.

• Je mag met een Nederlands paspoort in Armenië blijven. Je hebt wel een visum nodig

• Met een werkvisum mag je werken. Dat kan met een Nederlands paspoort.

• Met een Nederlands paspoort hoef je niet in dienst.

Ik weet niet veel van Armenië, maar jij weet nog minder. Lees je in, praat met Armeniërs, stel je vragen bij de ambassade of desnoods een visumbureau, bezoek beurzen voor mensen die willen emigreren, leer de taal, ga zo vaak mogelijk die kan op vakantie. Bereid je voor!!!

Dankjewel Jenny

Als je waar dan ook later in een restaurant wilt werken, zorg dan dat je wat Nederlandse restaurant-diploma’s hebt van kok tot bijv.engelse taal en Europese hygiëne-regels… Armenie ligt in Azie, maar beschouwd zich als een Europees land en zal t.z…t bij de europese unie willen en daarom europese , Nederlandse , diploma’s erkennen.

Ideaal zou zijn dat je de nodige diploma’s hebt om zelf een restaurant te mogen beginnen in Nederland, dan mag je dat met wat aanvullingen ook in Armenie… Je zou dan later gemakkelijker een bestaand restaurant in Armenie kunnen overnemen…

Ik lees elders:

"Eten en drinken is een belangrijk onderdeel van het leven in Armenië.

De Armeense keuken is gevarieerd en de gerechten worden bereid met verse ingrediënten.

Traditionele specialiteiten zijn: lavash (zacht en dun brood), chechil (traditionele kaas), kufta (rauwe vleesschotel, vergelijkbaar met tartaar), ghapama (pompoenstoofpot gevuld met gekookte rijst en gedroogd fruit), harissa (gerecht met gekookte kipfillet), dolma (met gehakt gevulde druivenbladeren of koolbladeren).

Van de alcoholhoudende dranken wordt vooral lokaal geproduceerde cognac (de nationale sterke drank in Armenië), wodka en rode wijn geconsumeerd"… (1)

Ik zeg: Leer zo-wie-zo Engels en of Russisch, naast natuurlijk de Armeense taal, dan vind je veel gemakkelijker een baan in de horeca, waar toeristen belangrijk zijn…

1 like

Nu ik die Armeense gerechten zie…, bedenk ik: we hebben Italiaanse, Franse, Griekse restaurants in Nederland, waarom start je geen klein Armeens restaurantje…? kom je vanzelf alle eisen en alle benodigde diploma’s tegen…

Daar komen dan ook ongetwijfeld Armenen die in de diaspora leven, dan hoor jij deArmeense taal iedere werkdag… en kun je van hen de taal leren…

Bepaalde zaken zou je uit Armenie kunnen importeren…, daarmee zou het Armeense consultaat blij zijn…, want dat betekent inkomsten voor Armenie… Zij blij, jij blij.

Lijkt mij heerlijk gedroogd fruit uit Armenie voor harissa (gerecht met gekookte Armeense scharrel-kipfillet)

Hm…

Ik ga een horeca assistant diploma krijgen. En studeren zit helaas niet in mijn hersenen. Maar cursussen over hygiene en van alles zal zeker lukken.

Dankjewel Arturo. Ik zie het wel tegen de tijd

Hersens zijn niet belangrijk. Waar een wil is, is een weg.

Met het diploma Horeca-assistent kun je onder andere doorstromen naar de opleidingen Kok en Gastheer/-vrouw.

http://www.derooipannen.nl/mbo-horeca/horeca-assistent/

Als je jong bent, moet je gewoon zoveel mogelijk opleidingen volgen, dan kun je ook in Armenie meer doen.

Succes.

Wat mij vooral interesseert is waarom je persé een Armeens paspoort wilt hebben en de Armeense nationaliteit? Zeker als er blijkbaar geen familiaire binding is (anders had je vast wel een deel van de taal meegekregen).
Ik heb ergens ook het idee dat je nog niet zo heel vaak daar geweest bent?
En inderdaad: waarom niet eerst de mogelijkheden onderzoeken om met een nederlands paspoort gedurende langere tijd daar verblijven?

Vliegen naar Erivan, Armenie. :kosten voor een retour varieren erg sterk.

Handig om te vergelijken is:

http://www.skyscanner.nl/

en:

Milaan- Erivan en terug: 228 euro