Vraag over onze reis

Hallo,:dag:

Begin Oktober gaan we met een groep twee weken op reis en we hebben drie opties,namelijk:Kreta(Heraklion),Sardinië,of Portugal (landen Faro).
We hebben een budget gekregen en het feit is dat we dus op hotel of appartement gaan en ook uit eten moeten (allé mogen ) gaan!
Vraag is welke bestemming zou het beste zijn ivm kostprijs(dus wat zou minst duur zijn ivm eten,drinken,slapen…? Kan iemand mij hier mee helpen aub?
Dank bij voorbaat!!!

grts

Philip

In Faro ben ik zelf geweest alhoewel ik toen nog maar 3 en de tweede keer 4 jaar oud was.
Ik ben nu net 18 jaar dus je begrijpt al dat ik er niet zoveel van herinner behalve de verhalen dat ik nog met de wereldberoemde keeper Ed de Goey in het zwembad heb gespeeld.
Daar zijn mijn ontmoetingen met diverse topsporters van Robert Doornbos tot Arnold van der Lyden eigenlijk begonnen (ook omdat ik met mijn vader die 12 keer Nederlands kampioen schietsport is diverse malen naar het topsport feest in Rotterdam mee mocht).

Maar even on-topic:
Kreta is heel toeristisch hè?, wat ik er van hoor…
Volle Transavia vliegtuigen met modale gezinnen die klappen na de landing, och och, ik moet er niet aan denken!
En dan al die resorts die men hier belangrijk vindt en de culturele plekjes die wereldwijd niets voorstellen wat je bijvoorbeeld in grote steden als Rome en Florence hebt.

Nee, dan kies ik liever Schotland waar ik vorig jaar een prachtige rondreis heb gemaakt of de Alpenlanden en dan in een rustig gebied zonder massatoerisme of met alleen typisch bergtoerisme.

Maar Sardinië, daar wil mijn vader ook nog steeds naar toe al ben ik na 3 keer Italië nog geen fan van dat land geworden.

Ik weet niet of je iets heel erg toeristisch wilt, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

1 like

Nou, Stormbreaker, Kreta is vrij groot en de toeristische gedeelten beperken zich gelukkig tot bepaalde kleine gebieden/plaatsen. Misschien te veel beïnvloed door de TV?

Ik zou juist voor Kreta kiezen, omdat er veel chartervluchten naartoe gaan, die relatief goedkoop zijn. Eten en drinken is vrij basis, smaakvol en niet ingewikkeld, ook niet bijzonder duur. Je hebt ook de keuze om voor toeristisch te kiezen of wat meer afgelegen.

Je schrijft over een groep, Philip, hoe groot is die groep en kun je op de bestemmingen van jouw keuze goed accommodatie krijgen.
Daarnaast zou je je kunnen afvragen, wat willen jullie gaan doen, is dat in alle plekken te vinden. Probeer af te strepen. Je kunt in de reisgidsen vergelijken wat de prijzen zin in de 3 bestemmingen.

De Algarve staat ook als toeristisch te boek, is waarschijnlijk qua vlucht goedkoper?? Maar ook daar zul je rustiger plekjes kunnen vinden en voor Sardinie vraag ik me af of het uberhaubt goedkoop is, lijkt me wel de interessantste van de 3, maar ja dat is dus MIJN keuze, en ik mag niet mee :frowning:

Anyhow, als je groep leuk is heb je het overal leuk en met een paar komkommers, tomaten, een stukje vis of vlees en wat brood kom je je reis ook wel door…

Veel plezier,
Sandra

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld Philip heeft.
Als hij een gewoon budget heeft zal hij ws. een toeristische bestemming moeten zoeken, die zijn qua vlucht/hotel/camping wat goedkoper.