Vanaf half augustus tot half september ga ik naar Jordanië. Ik kom met waarschijnlijk 's nachts aan op het vliegveld van Amman (01.50u). Nu is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met die vliegveld. Is het te doen om daar te wachten tot de ochtend? Is dit ook als vrouw alleen een beetje veilig?
Verder zie ik net dat het vanaf 1 september ramadan is, heeft iemand ervaring met reizen in een islamitisch land wanneer het ramadan is? Kun je dan in ieder geval wel gewoon drinken in het openbaar?
Het vliegveld is veilig, het is zelfs behoorlijk saai. Bussen rijden vanaf daar naar Amman niet 's nachts. Je kan wel een taxi nemen, zijn vrij betaalbaar… Als je met veel tassen door de stad loopt word je (of iig in mijn geval) veel aangesproken… maar weet natuurlijk niet hoe dat zit met vrouwen, Amman is wel erg progressief en modern. Ramadan weet ik niet… je kan wel eten krijgen en drinken in winkeltjes, die maken het voor de avond. Als ze zien dat je toerist bent maakt het niet uit… en sommige moslims die ik tegen ben gekomen zijn praktiseren het geloof niet (dus ook niet het vasten)… denk dat het wel goedkomt!