Hoi allemaal,
aankomende zomer ga ik voor het eerst sinds jaren weer kamperen.
nu zit ik met een vraag, waarvan het antwoord misschien voor de wat ervaren kampeerder heeel logisch is, maar voor mij dus niet:confused: haha…
maar de vraag is dus:
is de mogelijkheid er om electriciteit in je tent te hebben, om bijvoorbeeld je telefoon even op te laden etcetra, en zo ja, hoe?
nou staat er wel op de site van mijn camping dat er een 5A-electrische connectie aanwezig is op de standplaats,maar daar kan ik niet uit opmaken wat ik nodig heb om vanuit die connectie stroom in mijn tent te krijgen… weet iemand toevallig wat je nodig hebt hier voor?
alvast bedankt mensen,groetjes.
Wat elektra voor in de tent betreft zijn er kabels met een stekkerdoos te koop waar ook een zekering bij zit,**** speciaal voor tenters (en te koop bij kampeerwinkels). Niet goedkoop maar wel heel handig. Denk maar aan het opladen van je mobiele telefoon en het opladen van de batterijen voor de digitale camera. Een koelbox wel of niet op elektra is niet direct nodig maar wil je een koel biertje, water of een ander koel gerecht is het wel een luxe om dat zo te kunnen pakken. Dit geldt ook voor een elektrisch kacheltje.
Op dit subforum staat dat beschreven bij slapen en wonen in een tent!
Uiteraard zit er een stekker (eurostekker) aan die je dan in de 5A-electrische connectie kan steken. Koop ook een verloopstukje met een gewone stekker. De meeste campings hebben een euro-connectie maar er zijn nog campings met een gewone connectie. Kijk ook bij het kopen van een verloopstukje of hij geschikt is voor een bepaald land waar je naar toe gaat (b.v. Frankrijk). Staat op de verloop stekkers.