Voorzichtige plannen: Dehli, ladakh, delhi, mumbai en zonnen in Goa

Vanaf ongeveer 17 juli ben ik 4 weken vrij.
Ik wil heel graag weer terug naar India omdat ik verliefd ben geworden op dit land!
Voorzichtige plannen zijn nu:
Vliegen naar Dehli (evt sightseeing, ik ben er al geweest), trein naar Ladakh, lopen door de bergen langs kloosters, bezoek aan gouden Sikh tempel. Terug naar Dehli, binnenlandse vlucht naar Mumbai, sightseeing (ben ik nog niet geweest), met trein (?) naar Goa en daar laatste dagen genieten aan het strand en even chillen.
En dan weer naar huis.

Iemand die dit ook zit zitten?
Plannen zijn natuurlijk nog helemaal in concept…dus als je voorstellen hebt?

Naar Ladakh zal je met de bus of vliegtuig moeten gaan, geen treinen die tot daar rijden.

En chillen op het strand in Goa in Juli lijkt me niet haalbaar. Je zit dan in volle monsoon. Heet, heel veel regen, en je kan de zee niet in wegens de stromingen.

Ik wil niet negatief doen, maar hou er best wel rekening mee.

Bedankt voor je tip! Ik wist wel dat het klimaat niet ideaal is, hoe is dat half augustus?

De monsoon duurt gewoonlijk nog tot eind september, midden oktober. De piek van regenval ligt wel in juli en neemt geleidelijk af. Augustus is ook niet echt ideaal.

In juli en augustus is het wel aangenaam in de bergen, en als je een beetje tegen de hitte kan, is het elders ook wel ok, maar niet aan de westkust om op het strand te liggen.
De oostkust is iets beter, maar ook niet echt ideaal.