Wij gaan eind Mei twee weken met een huurauto door Ierland reizen. De route is globaal bekend, maar ik wil me liever niet teveel vastpinnen door hotels/B&B vooruit te boeken. Is het in Ierland makkelijk om op de bonnefooi naar een overnachtingsplek te zoeken, of vind je in die period vaak geen plek meer?
Eind mei?!
Meer dan plek zat! Zeker niets reserveren. Overal kom je B&B’s tegen!
Prachtig land!!! Super mensen! Mocht je nog routeadvies willen… Vraag maar raak!
O ja… Staan de Aran Islands op je lijstje om te gaan kijken?! Zo niet… Snel toevoegen! ![]()
Staat op het lijstje van “maybe”, misschien nu naar het lijstje “definitely” ![]()
Zeker naar definitely. Kleinste en grootste eiland zijn beide zeker dagje waard!
(en mocht je het na dagje gezien hebben, zonder vast plan en boekingen kun je altijd verder)
Zit geweldige pub in Doolin (http://www.gusoconnorsdoolin.com/), vlakbij het bootje richting de eilanden (15 minuten lopen). Naast de pub zit een B&B (Google Maps, klein stukje verderop nog eentje) waar bekenden van mij hebben geslapen. (Wij stonden toen toevallig eindje verderop op de camping).
Zo ie zo is Doolin ideaal, kun je ook naar de Cliffs, the Burren en naar bovengenoemde pub! ![]()
hallo Theiz,
Ik ben al een paar keer in Ierland geweest maar dat is al wel een aantal jaar geleden.
Het reizen op de Bonnefooi beviel mij en mijn vrienden uitstekend (B&B via mbv een Lonely planet).
Nu hebben we weer plannen om in juli/augustus te gaan. Is het dan ook op de Bonnefooi te doen? ik leg liever niets vast omdat je dan per dag kunt bepalen waar je heen wil of dat je nog een dagje langer wil blijven :)!
Alvast bedankt voor de info,
Hindrik
Poeh… lastig! Ik zou zelf nooit vastleggen maar ik heb m’n bed (toen m’n tent, tegenwoordig sleurhut) altijd bij. Daarbij ben ik altijd in juni in Ierland geweest. Ik durf dus niet te zeggen hoeveel plaats b&b’s in het hoogseizoen hebben. (Ik denk overigens genoeg als je beetje vroeg op de middag aankomt ipv pas einde van de dag)
Groetjes Thijs
Via Wereldwijzer app
Ok bedankt, ik ga verder zoeken naar deze info. Groet, Hindrik
houd er rekening mee dat juli en augustus de zomervakantie maanden zijn. Ik zou hier zeker wel op voorhand boeken als ik een tip mag geven.
Voor mei had Theiz het al prachtig verwoord ![]()
Zo druk is het in Ierland niet. Vooraf boeken beperkt je nogal dus zou ik zomaar niet doen. (Tenzij je midden in een zeer toeristisch dorp wilt zitten.)
Via Wereldwijzer app