Hiken / Wandelen ierland

Ola,
Ergens augustus/september wil ik een paar weken in Ierland gaan backpacken.
Een van de dingen die ik wil gaan doen is een meerdaagse hike/wandeling in het (volgens de verhalen) mooie Ierland.
Nu is alleen de vraag waar?Want er zijn diverse mooie hike/wandel gebieden en helaas heb ik alleen maar tijd om er eentje van 3 or 4 dagen of zo te doen.
De bekende zijn natuurlijk Dingle Way, Beara Way, Wicklow Way, Kerry WayW, Burren Way maar de bekendste en mooiste hoeven niet altijd dezelfde te zijn.

En een bijkomende vraag, hoe zit het met de overnachtingsmogelijkheden (hostel/hotel/b&B??) onderweg?Omdat ik eigenlijk geen tent wil mee sjouwen.
En daarnaast ben ik meer een fan van op de bonnefooi reizen/hiken maar ik weet dus niet of dit aan te raden is ivm de overnachtingsmogelijkheden etc.
Alvast bedankt!
Niels

over hiking trails kan ik je helaas zo 1,2,3 niets vertellen, maar wat let je om op internet te kijken en in reisgidsen wat jouw aanspreekt en zelf een wandel route uitzet :slight_smile:

Als het gaat over bonnefooi. Ik zou het toch niet aanraden voor de tijd dat je wilt gaan. Je zit met augustus toch nog in een zomervakantie maand en zul je niet gemakkelijk slaapplek vinden, als je dat wel doet, zullen het vaak hele dure hotels e.d zijn. Normaal gezien kun je buiten vakantietijden en buiten festivaltijden gemakkelijk op de bonnefooi slaapplek vinden, maar ik zou van te voren wel een beetje info inwinnen over wat er allemaal in de buurt is van waar je bent, just in case voor de safety. Voor hetzelfde geld vind je niet meteen iets in de jouw buurt zo op zicht, en dan heb je toch nog adresjes achter de hand :slight_smile:

Mwah, ik zou echt niets boeken hoor. B&B’s zat in Ierland en denk dat half augustus de drukte wel voorbij is. Je moet alleen niet tot het echte einde van de middag wachten met zoeken want dan zit er veel vol. Beetje op tijd stoppen dan zal het echt geen punt zijn.

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor de antwoorden!
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid pas in september en ga er dan maar vanuit dat ik die periode niet meer hoef te reserveren. Mochten mensen nog (wandel) tips hebben dan hoor ik die graag!

Gr
Niels

Via Wereldwijzer app