Voorstellen :)

Hallo allemaal!

Mijn naam is Lukas, uit Duitsland en ik woon sinds 7 jaar in Nederland (Eindhoven).
Hoewel ik in Nederland een huis heb, en daar ook werk, reis ik ook graag rond in verschillende mooie landen.

Ik ben onlangs in Kroatie geweest, waar ik vaak een vakantiehuis aan zee huur en dit heeft mij gemotiveerd om veel meer te ontdekken.

Ik heb voor September een reis geboekt voor drie maanden in Zuid-Afrika en begin mijn reis in Kaapstad.
Kunnen jullie mij tips geven wat voor mij de beste reisopties zijn? Ik ben erg benieuwd.
Daarnaast hoor ik graag over een mooie vakantiewoning in Zuid-afrika!

Ik hoop tot snel!

Lukas

Hoi Lukas,welkom op wereldwijzer!
Reizen is natuurlijk fantastisch,je ziet nieuwe dingen die je nergens anders hebt gezien, je ontmoet mensen die je nergens anders hebt ontmoet, en je leert een hoop over jezelf.
Een auto huren op vakantie in Zuid-Afrika is zeer aan te raden om gemakkelijk alle toeristische trekpleisters te kunnen bezoeken, en je van A naar B te kunnen verplaatsen.
Bekende namen als Europcar, Sixt, Tempest, Avis en Hertz hebben vestigingen in alle Zuid-Afrikaanse steden en op alle vliegvelden van het land.
Wie op vakantie ook een safari in het Kruger Park bij Johannesburg ingepland heeft, doet er verstandig aan om zich alsnog in te laten enten; de GGD raadt dit aan voor het noordelijke deel van het wildpark, en in sommige gevallen adviseren ze zelfs om je voor het hele Kruger Park in te laten eten.
Het Kruger Park is zalig om door te cruisen met je eigen wagen op safari.
Het natuurpark is 12u per dag open, zodat je uren kan turen naar alle dieren in een poel.
Vanuit Kaapstad kan je naar Robben Island,waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten.
Wel best op voorhand boeken, want er kan maar een beperkt aantal mensen per dag naartoe.
Indien je nog met vragen zit Lukas,dan kan je altijd een berichtje plaatsen op het Zuid Afrikaforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je voorbereidingen !
groet,georgessiam.