Voorstellen

Hallo allemaal,

Graag wil ik me voorstellen:)
Ik ben Lilian, 23 jaar.
Reizen is mijn “nieuwe” hobby :slight_smile:
Ben een half jaar alleen naar Curacao geweest, 3 weken naar Thailand op “rondreis” met een vriendin en verder nog een aantal mooie landen gezien voor een korte vakantie.

Mijn planning is om in Februari 2013 naar Zuid Afrika te reizen voor 5 weken. Ik wil graag de garden route doen en het lijkt me leuk om met iemand samen aan te komen en de eerste nacht in hetzelfde hostel door te brengen.
De voornaamste reden is dat ik toch wel hoor dat het niet zo heel fijn is als je savonds alleen aankomt in Zuid Afrika.

Ik wil graag van Johannesburg naar Kaapstad met de Bazbus of andersom, via de Garden Route.
Tips zijn altijd welkom!

Liefs, Lilian

Hi Lilian,

Ik ben alweer een paar maanden terug uit Zuid- Afrika, ik heb ook de garden route gedaan. Ben begonnen in Kaapstad en met de bazbus gereisd naar Durban. Ik zou beginnen in Kaapstad, daar zit een groot kantoor van de Bazbus waar ze erg goed helpen en je alle informatie en boekjes ( boekjes van de hostels) krijgt.
Geweldige route de Gardenroute, zoveel te zien en superleuke hostels in elke plaats.

Ik ben jaloers!

Liefs Puck

Hi Puck,

Thanks voor je berichtje!
Hoelang was jij onderweg vanaf kaapstad naar Durban?
Ik weet nog niet helemaal waar ik hoe langs ga, maar bedankt voor de tip… Denk wel dat ik dan op Kaapstad ga vliegen en vanaf Johannesburg een binnenlandsevlucht neem naar kaapstad en dan weer naar NL…

Heb jij nog de route die je hebt gereisd?

PS je mag wel weer mee hoor, haha!

Bedankt alvast!
Liefs,

Ik heb maar 3 weken over de Gardenroute gedaan omdat ik op een bepaalde datum in Durban moest zijn om te werken. Dus dat was wel echt te kort, en heb daarom veel leuke plekken ook niet gezien. Maar wij waren begonnen in Kaapstad- Hermanus ( erg leuk&mooi!)- Mosselbay- Plettenberg- Port-Elizabeth - East London - Coffeebay - Durban.
En ben overal ongeveer 2/3 dagen geweest per plek.
En vanaf Durban met de baz bus rechtstreek naar Johannseburg.

Je kan ook een terugvlucht vanaf Johannesburg naar NL, vliegt ook rechtstreek.
Het is wel verstandig om iets te boeken vooraf in Kaapstad, want wij kwamen ook rond 12 uur snacht aan en kondne moeilijk een hotel/hostel vinden, wij hadden gewoon een taxi genomen vanaf vliegveld. Ik vond het prima te doen maar licht er ook wel beejte in hoe je er zelf in staat natuurlijk.
En savonds in kaapstad wel altijd een taxi pakken! Kaapstad en Johannsenburg zijn de enige plekken waar ik me soms wle is onveilig voelde!

Ik zou graag willen haha maar kan niet i.v.m werk, maar ga volgende jaar zeker wel weer teug naar Zuid-Afrika, voor ene maandje ofzo denk ik.

x Puck

Hi puck,
dank je voor je berichtje! Ik ga er eens even verder mee aan de slag:-) jij werk se:-P en op een goed vooruitzicht dan maar voor volgend jaar!
Liefs,

haha dankje!

Jij veel plezier met de voorbereidingen!

Liefs Puck.

Haaaai,

Leuk dat jij in Curacao bent geweest! ik ga daar eind januari 2013 heen! Heb je misschien nog wat tips voor mij?

Hallo Lilian, welkom op Wereldwijzer!

Dan heb je nu een mooie nieuwe hobby. Ik zie dat je al wat tips hebt gekregen hier, maar je kunt nog altijd een kijkje nemen op het Zuid-Afrika Forum. Daar kun je meer ervaringen lezen van anderen en ook een bericht plaatsen met je vragen. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reis.

Groetjes, Leontien