Mijn naam is Rinus, ben 57 jr, en ga met mijn dochter in plm sept 2013 met de auto (4x4; heb nu laro disco 2, 2004) naar Zuid-Afrika. Wellicht starten in midden-Afrika. Max voorziene reisduur 4 a 6/7 weken. Ga nu eerst onderzoeken of dit überhaupt kan in zo korte tijd, en wat het financieel betekent. Daarna komt a/d orde of disco verstandig is, en met welke voorzieningen in volgorde van belang. Ben op dit forum terecht gekomen om te zien of mensen tips and tricks hebben. Ik houd me graag aanbevolen. groet, Rinus
Hoi Rinus,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Afrikaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van anderen.Om rond te reizen hier in Z.A. is een 4x4 echt niet nodig.De autoverhuurbedrijven in Zuid-Afrika zijn specifiek ingericht op bezoekers die graag zelf rijden en Zuid-Afrika in eigen tempo willen verkennen.
In Zuid-Afrika is het huren van een auto eenvoudig en efficiënt.
Avis, Hertz, Imperial/Europcar en Tempest zijn, samen met nog een groot aantal andere, de autoverhuurbedrijven in Zuid-Afrika.
In iedergeval suc6 nog met je plannen Rinus!
groet,georgessiam.
dank voor uw snelle bericht en het advies, essiam! Mbt 4x4: vooralsnog is bedoeling om naar zuid-afrika toe te reizen; vanaf een punt waarvandaan dat in plm 4 wkn zou kunnen. Ik begreep een beetje dat juist buiten zuid-afrika meer noodzakelijk is een 4x4 te gebruiken.
mvrgr,
Rinus.