Voorstellen - emigreren naar Nederland

Hallo lieve mensen!

Mijn naam is Christina, ik ben 28 jaar en kom uit Duitsland. Mijn man Kai (26) en ik zijn getrouwd. Ik heb een baan als koopvrouw in een grote industrie bedrijf en hij werkt als software ontwikkelaar. We willen graag naar Nederland emigreren, we weten alleen nog niet wanneer.

Ik vind Nederland en Nederlands sinds mijn kinderjaren supertof en ben vroeg begonnen met Nederlands oefenen. Omdat ik het alleen uit boeken, via internet en door whatsappen met een goede vriendin in Nederland geleerd heb, maak ik nog vaak spelfoutjes. En soms ben ik het juiste woordje kwijt. Mijn man is al begonnen met Nederlands leren. Als we de eerste keer naar mijn vriendin geweest zijn heeft hij niet een woord verstaan. Nu - drie jaar later - verstaat hij bijna alles en soms probeert te praten. Hij praat Engels en dat is de belangrijkste taal voor een software ontwikkelaar.

We denk aan al sinds drie jaar erover na om te emigreren. Maar we willen het niet doen voor dat hij een nieuwe baan heeft. Ik ben trouwens heel flexibel. Ik heb nu acht jaar ervaring als koopvrouw maar ik kan me ook voorstellen iets te proberen wat ik nog niet heb gedaan.

Ik vind het forum heel leuk en spannend om te lezen.

Een heel fijne dag toegewenst iedereen!

Lieve groet uit Duitsland
Christina

Hoi Christina, welkom op Wereldwijzer! Je kunt het beste beginnen in ons Emigreren forum.