Voorstel rondje

Beste forum lezers,

Wij (mijn zoontje en ik) zijn nieuw hier op dit forum. Vandaar even het voorstel rondje. Ik wil allereerst beginnen met op te merken dat ik dit een heel handig forum vind, met uitgebreide informatie!

Al enige tijd volg ik de gebeurtenissen en verhalen op dit forum, en sinds vandaag zelf ook geregistreerd lid geworden.

Mijn zoontje en ik willen binnen nu en 2 jaar emigreren naar Suriname. Dat is dan ook de reden dat wij ons hebben aangemeld. Mijn zoontje is 3jaar en ik ben 27jaar. Wij zijn woonachtig in Den Helder en willen graag dit grote avontuur aangaan.

In Nederland ben ik werkzaam als Adviseur dagelijkse bankzaken bij de ING. Daarnaast ben ik sinds een jaar een eigen bedrijf begonnen in het maken en decoreren van CupCakes.

De reden dat wij dit avontuur willen aangaan, is omdat dit al jaren een droom van mij is. Het word een spannend avontuur, maar dat maakt het allemaal wel weer heel leuk. Ik ben nu sinds een jaar mijzelf aan het orienteren. Vandaar ook dat ik mij nu heb aangemeld op het forum, omdat ik toch nog wat vragen duidelijk wil hebben.

Groeten,

van een Suriname liefhebber

Hoi Cup Cakes,welkom op wereldwijzer!
Ik zag al dat je een berichtje hebt gepost in het Surinameforum hier op wereldwijzer,mooi zo!
De meeste dromen zijn bedrog,dat zong Marco Bosato een tijdje geleden.
Te gaan werken in het buitenland kan voor iemand een droom zijn, echter hoe kun je deze droom werkelijkheid maken.
Vrij simpel, door te dromen! Wanneer je er zelfs over na denkt om in het buitenland te willen werken dan is de tijd rijp om er iets mee te doen.
Des al niet te min, wanneer jij er van droomt, ga ervoor, want het is jouw droom en jouw leven.
Ga op forums praten met andere expats en bewoners van de streek waar je wilt gaan wonen.
Neem contact op met het Nederlandse consulaat in dat land,vraag ze hoe het is om in dat land te werken en te wonen, en waar je rekening mee mag houden als je deze stap neemt.
In iedergeval wens ik je nog veel succ6 toe voor de toekomst !
groet,georgessiam.