Even voorstellen

Hallo allemaal,
Wij zijn helemaal nieuw op dit forum en ik wilde ons even kort voorstellen en uitleggen waarom we deelnemen aan dit forum.
Wij zijn Brenda en Rob resp.40 en 48 jaar jong,zonder kinderen of huisdieren. We wonen momenteel in Martinique omdat mijn vrouw hier werk had gevonden via haar Nederlandse werkgever.
Inmiddels zijn we zo’n 6 maanden geleden geemigreert naar Martinique.
De caribean bevalt ons goed maar de taal en de daarmee verbonden cultuur valt ons heel erg tegen. Dit heeft ons doen besluiten om hier weg te gaan en naar Suriname te emigreren.
We moeten wel nog een aantal zaken te weten zien te komen en regelen. En daar hoop ik via dit forum wat verder mee te komen.
Zaken als:
hoeveel geld heb je nodig per persoon in de maand? Surinaamse dollar?
En hoe is het geregeld met huisvesting,is er een woning coorperatie waar je je kunt inschrijven voor een woning? of hoe werkt het?
Hoe is het met verzekeringen gesteld?
Bankrekening openen? wat is er voor nodig?
Is het mogelijk om vanuit Frans Guyana naar Parimaribo te reizen/vliegen? wat is het goedkoopst?
We gaan er vanuit dat we beiden nog vele jaren moeten werken en we zijn dan ook op zoek naar werk.
Kortom we hopen dat we wat hulp krijgen vanuit Suriname en met name dit forum. Mail ons gerust met alles wat u kwijt wilt !

Groeten van rob+brenda

Hallo Rob en Brenda, welkom op Wereldwijzer!

Jullie zijn dus nog zoekende naar plek om te kunnen wonen? Ik zie dat jullie al het Suriname Forum hebben gevonden. Je kunt ook een kijkje nemen op het Wonen en werken in het buitenland Forum. Veel succes met het vinden van werk en woning en veel plezier in Suriname.

Groetjes, Leontien