Beste Mexico-gangers,
Allereerst: Welkom om het Mexico forum!
Ik ben alweer een tijdje terug uit Mexico, het land waar ik mijn hart verloren heb…
Ik ben daar in alle staten (estado’s) geweest, liftend van Mexico naar Guatemala, el Salvador, Honduras, Nicaragua en weer terug naar Mexico en uiteindelijk een vliegtuig gepakt in Houston, Texas.
Met ‘het duimpje’ heb ik zeer veel van het land gezien en duizenden mensen gesproken, ik ben dan ook helemaal verliefd op de cultuur, natuur en de aardige mensen.
Vooral de gastvrijheid en het belangeloos helpen viel me op, vaak kon ik bij de mensen thuis slapen en kreeg ik ook nog iets te eten!
Mijn manier van reizen is simpel: liftend, geen bussen of taxi’s; geen dure hotels of restaurants. Een heerlijk minimalistische basic manier van reizen!!
Brood, water en fruit, de sterren als onderdak en een hangmat als bed of natuurlijk bij de mensen thuis. Wat je eet en waar je slaapt is altijd onduidelijk, maar er komt altijd wel wat op je pad (en anders vindt je altijd wel twee bomen voor je hammock)
Nu ben ik alweer een tijdje ‘passend’ in de Nederlandse maatschappij, maar ik denk altijd terug -zeker als ik hier mensen hoor klagen over kleine dingen- aan dat fantastische Mexico!!
http://home.quicknet.nl/qn/prive/kj.tenbruggencate/hitchhiker_perfect.jpg
Hitchhiker B)