Voorjaarsvakantie Jordanië?

Ik ben benieuwd wie er in het voorjaar op reis gaat naar Jordanië. Waar ga je heen?
Let us know!

Hey Vanessa,

wij vertrekken op zondag 5 april. Na aankomst overnachten we in Madaba. Dit is onze planning:

Maandag 6 april: Kings highway naar Dana met onderweg Karak.
Dinsdag 7 april: Wadi Dana trail naar Feynan Ecolodge.
Woensdag 8 april: rit naar Petra
Donderdag 9 en vrijdag 10: Petra
Zaterdag 11 en zondag 12: Wadi Rum (Rum&Stars camp)
Maandag 13 en dinsdag 14: Aqaba
Woensdag 15: Dead sea highway naar Madaba. Stop aan Wadi Mujib (Siq trail)
Donderdag 16: Mt. Nebo en misschien dode zee. Vlucht terug rond 16u.

Tips?

Hallo!

Bedankt voor je reactie! Wat leuk om te lezen wat jullie gaan zien& doen. Ik ben absoluut heel blij dat jullie Karak aandoen, want dat vergeten veel toeristen, terwijl de burcht heel mooi is. Vergeet niet de donkere gangen in te lopen (lampje mee, of laat je andere zintuigen het werk doen…).
Als het kan, neem zeker een duik in de Dode Zee; is echt een aanrader en is zeker een dit-vergeet-je-nooit-moment!

Alvast heel veel plezier!

Ik wil ook rond april/mei in mijn eentje 10 à 14 dagen naar Jordanië gaan. Eerst overwoog ik een groepsreis, maar ik vind 8 dagen te kort en de langere komen niet uit. Jullie nog tips hoe je het beste kan reizen tussen stopplaatsen door?

Wij hebben een auto gehuurd.

Hallo! Je kan prima een auto huren in Jordanië of van te voren in Nederland regelen. Ook het openbaar vervoer is prima geregeld tussen de grotere steden. Vervoer per mini-bus kan ook; nadeel is wel dat ze vaak stoppen.