Vakanties zijn in zicht!

De meivakantie komt eraan, de Belgische Paasvakantie is momenteel aan de gang en voor we het weten is de zomervakantie in zicht. Heeft iemand plannen om naar Jordanie te reizen? En welke plaatsen ga je bezoeken? Misschien duiken/snorkelen in Aqaba? Zand happen in Wadi Rum? Let us know!:vak02:

Zeker plannen om naar Jordanië te gaan. Half mei met een groepsreis, dus nog even afwachten of het ook door gaat. Uit mijn hoofd wordt het Aqaba, Amman, Jerash, Madaba, Dode Zee, Petra en Wadi Rum. Eigenlijk het ‘standaard’ rondje. Zin in!

Super! En hoewel het misschien een standaard rondje is, het zijn fantastische plekken om te bezoeken! Zeker het mooie en enorm grote mozaïk in de Sint Joriskerk in Madaba, de rozerode zandheuvels in Wadi Rum, drijven in de Dode Zee (niet in je ogen wrijven!) en nog zoveel meer. Alvast heel veel plezier!

Net terug van Jordanië, was fantastisch, de 2de keer reeds. Een land met een glimlach, vriendelijk zeker een aanrader

https://www.facebook.com/katrien.vancampenhout.9/media_set?set=a.10203651598555559.1073741835.1384552385&type=3

Wat leuk dat je wederom een prettige reis hebt gehad in Jordanie! Bedankt voor je reactie!

Had eergisteren niet veel tijd om nog meer aan mijn reacties toe te voegen, maar deze tips wou ik jullie nog meegeven:

Tip bij autohuur:

Wij huurden zelf een auto op de luchthaven in Amman, alles ging redelijk vlot bij het in- en uit checken.

• Na onze aankomst op de luchthaven 02:30 h snachts , namen we eerst een taxi naar het centrum van Amman, er een nachtje en een dag gebleven, zeker de moeite om er van alles te bezoeken, daarna terug een taxi naar de luchthaven en dan pas de auto gehuurd, richting Petra. Het vermoeden dat het centrum van Amman te druk was om zelf te rijden, bleek achteraf een gegronde vrees.

• Altijd alles goed controleren als je de auto aanneemt.

• Ik neem altijd foto’s van de auto, ook goed de reserverband controleren, bij ons was er een defect aan, hebben we pas gezien toen we hem nodig hadden.

• Rijden in Jordanië is zeker een aanrader. De route van Amman naar Aqaba is eenvoudig, de borden zijn ook gemakkelijk te volgen, wij namen geen GPS maar ze voorzien je wel van een goede wegenkaart, was voldoende voor ons.

• In het doorgaan Petra bezocht, vroeg vertrekken is dan wel de boodschap want Petra is echt groot om te bezichtigen.

• Bij het tanken ALTIJD goed de benzinemeter in de gaten houden, de enigste plaats waar wij gesjoemel vaststelden, helaas.

• In Aqaba hadden we een platte band, onze hotelmanager raadde ons aan om naar de plaatselijk bandenwinkels te gaan ipv onze automaatschappij aan te spreken ( die zou hier te veel munt uit slaan ) , we zijn dan ook naar de plaatselijke hersteldienst geweest en ze hebben ons daar geholpen ( er zat een ijzer in de band, er uit gehaald en het gat gestopt) voor 2 JD, verder nog de hele reis met die band gereden. Was echt goede sevice van die mannen.

de volgende keer nog wat meer tips :wink:

Bedankt voor je tips en gelukkig was Jordanie een positieve ervaring!

Goedeavond,
ik heb plannen om samen met mijn kinderen 2 weken in de zomervakantie naar Jordanie te gaan. Verblijf ik aqaba. Heeft iemand ervaing ivm warmte zomer of andere ervaringen?

Hallo!
Wat leuk dat je voor Jordanie hebt gekozen!

In de zomer kan het heel warm zijn in Jordanie. Ik verbleef in Jordanie in de maanden juli en aug en in mijn beleving waren de meeste dagen tussen de 32 en 40 graden. Dan spreek ik wel over Amman. Aqaba ligt aan zee, dus de temperatuur zal daar iets lager liggen en je zal kunnen genieten van een zeebriesje, dat is wel een voordeel.

Vanuit Aqaba kan je een heleboel leuke uitstapjes doen, dus denk er zeker over na om bijv. eens een dag (of meerdere dagen) een auto te huren. In Aqaba kan je op een boot een rondvaart doen, waarbij je door zo’n glasbodem kan kijken naar de onderwaterwereld. Ik heb vooral in de (vroege) ochtend en (late) namiddag mensen in Aqaba op het strand zien liggen, want daartussenin zochten de mensen de schaduw op. Aqaba is ook echt wel toeristisch, maar er zijn volop leuke winkeltjes en restaurantjes.

Geniet ervan!

1 like

Hallo,

Hierbij een link naar een pagina met 10 tips om in Aqaba te doen. Pagina is wel in het Engels, maar hopelijk haal je er leuke tips uit.

Hallo, ik zie geen link in je bericht. graag zou ik die link bezoeken. Ik vraag me nog even af of er meer over vakanties in Jordanie tijdens de ramadam

http://www.worldmeetsgirl.com/10-things-to-do-in-aqaba/

Oeps, de link vergeten… Hierbij 10 tips voor Aqaba!

Ja hoor, in het Jordanieforum staat ook een stukje over Ramadan in Jordanie. Je kan er de data vinden van de Ramadan en een stukje wat mijn ervaring is met Ramadan in Jordanie.

1 like