Voordeligste vluchtzoeker

Ik ben net terug uit Cuba, maar heb mn volgende >>>-ticket alweer gekocht…na veel vergelijken van “voordelige tickets aanbieders” op Internet kwam er toch echt één als winnaar uit! World ticket center.
€ 687,00 incl kosten tussen"persoon" en belasting! Makkelijk en snel te boeken ook. Een retour in november van A’dam tot Habana met Martinair, perfecte lijndienstvluchten, 200 euro goedkoper dan bij Martinair zelf! Heb ook nog Martinair gebeld of er geen “luchtje” aanzit of risico. Werd uitgelegd dat die ticketverkopers zelf stoelen opkopen voor bepaalde vluchten, die ze dan ook kwijt moeten raken; dus goedkoper aanbieden! En Martinair blijft gewoon mijn favo LuchtvaartMij: op tijd, geen overstap of tussenlanding, Lekker 30 kg bagage mee mogen nemen en heel aardige stewardessen/stewards. Ik ben niet al te lang, dus economyclass is voor mij uitstekend qua stoel/beenruimte.
Dus boeken maar! :biggrin:

Hoi Merle,

Bedankt voor je enthousiaste post! Leuk dat je net uit Cuba terug bent en gelijk weer een ticket geboekt hebt!!! voelt nu een klein beetje jaloezie :o

Wat betreft je tip van “World ticket center”… Super handig, maarreuh… Zou je een link van hun website kunnen plaatsen? Dat zal het nóg handiger maken! :wink: Ik neem aan dat het deze World Ticket Center is: http://www.worldticketcenter.nl/, maar het zou fijn zijn als je het even kan bevestigen!

Bij voorbaat dank!

Liefs,
Carolina

Mag ik er aan toevoegen dat je het beste toch per vlucht kan kijken, de ene keer is de ene site het goedkoopst, de andere keer een andere. Toen ik in maart van dit jaar naar Hong Kong wilde was WTC ook veruit het goedkoopst, maar toen ik die trip twee maanden moest verschuiven kwam ik bij zowel Ebookers als Cheaptickets veel goedkoper uit, waarbij die eerste uiteindelijk de beste aanbieding had. Voor m’n komende trip naar Canada was Cheaptickets weer het goedkoopst. En vorig jaar naar Japan was direct boeken bij de maatschappij (FinAir) weer net even goedkoper dan welke site dan ook. Goed (lees: lang) zoeken loont absoluut!

Klopt: www.worldticketcenter.nl Iniedergeval voor november dan hebben ze voordelige tickets en veel verschillende data in november waren vrij!

MerleAnjes, het klopt dat WTC af en toe goedkoper is, maar dan vooral op de manier zoals ze jou dat uitgelegd hebben, dus alleen als zij goedkoop inkopen.

Maar het klopt ook wat Wizard zegt, het zijn vaak bepaalde datums en vluchten en het loont zeker de moeite voor elke reis opnieuw aan het zoeken te slaan. Zo heb ik eens een ticket gekocht via WTC heen en terug naar Havana voor 508 euro all-in. Die keer daarop dacht ik weer om WTC te benaderen maar toen was Cheaptickets beduidend goedkoper!

Daarbij zijn er ook vaak hele mooie acties met TUI (www.jetairfly.com) en Arke (www.arkefly.com) om het vliegtuig vol te krijgen. Zeker als je last-minute kunt boeken, kun je soms voor minder dan 300 euro heen en terug naar Cuba. Soms kun je zelfs een mooie prijs scoren als je datum van vertrek nog maanden te gaan is. Bijvoorbeeld: via de website van Jetiar in oktober 11 dagen Cuba voor 380 euro all-in.

Blijft natuurlijk het feit dat als je liever altijd met Martinair vliegt, vanwege de bediening en de rechtstreekse vluchten, je weinig zult hebben aan andere aanbieders ook al zijn ze misschien goedkoper!

NB: Jetair is meer bedoeld voor de zuidelijk woonachtige Nederlanders of de Vlamingen omdat Jetair vanaf Brussel vertrekt!

. ok dank je! jetairfly had ik al een keer en idd, voor 400 incl, Maar toen kon ik ook van mijn werk ineens nog weg, last minute. Nu moest ik het plannen! En met jautair hadden we op de heenweg 3 en terugweg 5(!!!) uur vertraging enn voor de reis naar Brussel en Brussel weer terug en in Cuba naar Habana waren we het “goedkope” weer gauw kwijt aan trein vus en taxi! ( en dat was een gewone cubaanse taxi)
Maar vlg keer ga ik idd weer “zoeken” naar een goedkoop ticket via internet, martinair…

Ik ben ook absoluut voorstander van Jetairfly voor Cuba !
Zeker nu ze die oude Dreamliner aan de grond houden en vervangen hebben door een gloednieuw toestel :slight_smile:

Carl

World Ticket Center (WTC) is in veel gevallen (dus niet alle) duurder dan andere online ticketaanbieders.
WTC rekent namelijk nog een Customer Service Charge (gewoonweg reserveringskosten) die er in een latere stap van het boekingsproces bijkomen en die is vaak aan de hoge kant…

Dat soort websites vertrouw ik nooit. Vaak tonen zij aanbiedingstarieven en is het nog maar de vraag of die wel beschikbaar zijn. Ook staan er soms online ticketaanbieders zonder prijs erachter. Raar, want als je naar de website van die betreffende aanbieder toe gaat, vind je wel degelijk tarieven…

zelf zoek ik vaak via de bekende site naar de goedkope maatschapijen en ga daar dan vervolgens zelf boeken. is vaak toch het goedkoopst.

Hier zijn wij het volledig mee eens, dit kan per uur verschillen, het is verstandig de prijzen goed te vergelijken. En laten wij hier nou nét een hele handige tool voor gemaakt hebben… (zie mijn handtekening)

Dat heb ik recent inderdaad ook nog gemerkt, exact dezelfde vlucht was bij eBookers 20 euro duurder dan bij WTC en CheapTickets. Maar bij die twee komen er later toch nog de nodige kosten bij, bij eBookers niet. En dan blijkt die 20 euro duurder ineens 80 euro goedkoper…

Overigens heb ik uiteindelijk een heel andere vlucht geboekt, ook bij eBookers. Dat is zover ik weet nog altijd de enige die je vluchten in 3 etappes online laat zoeken. Een rondje Frankfurt - Seoul - Beijing - Frankfurt kan je bij andere sites domweg niet kwijt.

Dit is serieus per vlucht verschillend, maar soms het kan wel voordeliger zijn idd.

Iemand idee wanneer jetairfly met tarieven voor april 2011 komt?