Voor vertrek (rondreis Oceanië)

Hallo,

Begin november vertrek ik met mijn vriend richting Azië en Oceanië. We gaan in ieder geval 6 maanden op reis. Op dit moment hebben we in gedachte om vanuit Düsseldorf met het vliegtuig naar Moskou te gaan. Daar met de Transmogolisch Express naar Peking. Vanuit daar reizen we door China naar Nepal. Door naar Thailand, Cambodja en Vietnam. Door naar Indonesië en nog een aantal weken naar Australië en Nieuw-Zeeland. We willen van land tot land zien wat we gaan doen en waar we heen gaan en wanneer. We hebben wel een globale indeling gemaakt.

Nu mijn vraag, wie heeft tips of een soort checklist voor een goede voorbereiding. Wat moeten we sowieso doen voordat we vertrekken, of wat moeten we sowieso niet vergeten??

Groet,
Yvonne

Als jullie een huis hebben dan zou ik hier eerst een oplossing voor verzinnen. Verkopen of huurder zoeken.
Verder navragen bij je ziektekostenverzekering of hun dekking geven in die landen en hoelang je aaneengesloten naar het buitenland mag. Veel mensen sluiten hun ziektekostenverzekering af en gaan een nieuwe wereldreisverzekering aan. Mocht je info willen dan moet je dit even aangeven.
Verder minstens 2 bankrekeningen openen met ieder minstens 2 bankpassen en een creditcard regelen.
Bekijk je paspoort of ie nog lang genoeg geldig is evenals je rijbewijs.
Bekijk de Visa.
Machtig eventueel een familielid om je zaken waar te nemen.
Koop een goede backpack.
Koop niet voor honderden euro aan goretex kleding.
Misschien zo’n ideale 3 in 1 jas met uitritsbare fleece.