Ik (jonge meid van 30) ga half dec t/m half januari naar India heb ik besloten.
Nu ben ik op zoek naar tips/advies over t land en eventueel een leuke reisgenoot!
Met oud en nieuw wil ik op t strand in Goa zitten en dan verder trekken naar beneden.
Alle advies goed/slecht is welkom!!
Ha Judith,
klinkt als een heerlijk plan. Heb ongeveer hetzelfde plan maar dan een paar maanden eerder (sept/okt/nov). Heb helaas geen tips voor je, dit wordt ook mijn eerste keer India. Heel veel plezier.
Sanne
Hallo’
Een heel goed plan, ik ben zelf 2 maal in Goa geweest en onthoud het is erg toeristisch daar, maar je gaat ook naar het zuiden, dan zie je meer het echte India en Kerala is bijzonder mooi, ik ben er nog in februari geweest. India is bijzonder mooi,maar erg chaotisch, dus als je een flexibel karakter hebt, kan je echt genieten. Ik ben vorig jaar en dit jaar naar Chennai gevlogen en vandaar uit naar Mahablipuram geweest en toen naar het zuiden geweest met een auto, met twee Indiase vrienden en het echte India gezien. Ik wil in januari weer terug, krijg steeds heimwee naar het land en heb er nu een aantal vrienden en reis ook alleen. Onderweg met je reis ontmoet je veel mensen, die ook aan het backpacken zijn en je helpt elkaar allemaal. Andaman Islands ken je misschien niet, maar indien je daar naar toe vliegt kom je in een soort Paradijs, bamboehutten, ongerepte natuur en stranden zo weids en schoon.Andaman Islands behoren bij India en je kan het eiland Havelock bezoeken, beautiful. Je mag namelijk niet overal naar toe. Ze willen het nog behouden zoals het is. Begrijpelijk.Je kan altijd contact met me opnemen, indien je iets wilt weten.
Groetjes