Voor langere tijd op de Gili's.

Als het goed is ben ik in mei klaar met mijn school en heb ik een havo diploma opzak. Tot december wil ik dan keihard werken en duiken. Ik heb besloten om mijn divemaster cursus dan toch maar in het buitenland te doen. Ik zit alleen beetje te twijfelen. Het liefst wil ik naar Gili Meno en daar mijn divemaster doen. Vervolgens van het geld wat over is verder te reizen, richting thailand, laos, cambodja en vietnam en dan terug met de trein. Alleen ik vraag me af of 2 maanden op de Gili’s niet gaat vervelen. Ik weet dat ik me er wel vermaak, leuke mensen die ik daar ken, lekker relaxt en leuke duikscholen. Alleen tja, 2 maanden Gili’s is volgens mij wel erg lang… Heeft iemand hier ervaring mee? Met een lange tijd op de Gili’s zitten?

Je gaat je DM doen. Waarschijnlijk moet je 6-7 dagen per week flessen vullen, introduiken geven, af en toe gidsen, de instructeur helpen, theorielessen volgen, een onderwaterkaart maken enz. Je zult je niet snel vervelen denk ik!

Neem vooral ook eens een weekend vrij om te ontgassen, en een dagje naar Lombok te gaan.

Hoi, een DM cursus hier op de Gilis n bij ons duurt tussen de 1-2 maanden. In deze tijd verbeter je je duikvaardigheden en je duiktheorie. Tevens ben je de instructeuren aan het assisteren met cursussen, bezig met workshop zoals deep duik, en search and recovery.

Gedurende de internship, zoals wij het noemen heb je een instructor als mentor die je zal begeleiden. Hij zal je helpen met alle problemen, maar je zal ook andere instructors assisteren.

Gedurende de internship kan je gratis onbeperkt duiken, we duiken 3-4 keer per dag…

De vereisten voor een DM cursus zijn dat je 40 duiken moet hebben om te beginnen, en dat je al rescue diver bent met EFR.

's Avonds zijn er genoeg barren, restaurants op de Gilis. Dus genoeg vermaak…

al je vragen hebt pm me maar