wij willen eigenlijk weer naar Gambia (5de keer) maar zitten ook te denken aan Kenia.
Wat wij zoeken is een all inclusive hotel direct aan het strand voor de vrouwen, en die zullen daar natuurlijk genoeg zijn, maar er moet vanaf dat strand of omgeving ook goed te vissen zijn voor ons mannen.
En misschien zijn er in de omgeving locals met of zonder boot waar wij met mee kunnen om te vissen.
Wat wij ook graag willen is in de omgeving naar de wilde dieren gaan kijken, als die daar in de omgeving zijn
te boeken.
Alle informatie is welkom.
Aan de zuidkust, Diani Beach, zitten zat all-incl. hotels direct aan het strand in verschillende prijsklassen. Wel heeft het ene hotel een beter/mooier strand, dan het andere. Zelf ooit naar Southern Palms Beachresort geweest, toen ik nog toerist was, en dit was mij toen erg goed bevallen. Ook overal langs het strand locals/vissers die toeristen aanbieden ze mee te nemen op hun bootje. Safari’s kan je hier ook overal boeken. Tsavo East en/of West zijn erg populair vanaf hier, maar ook Masai Mara is mogelijk. Deze laatste is wel ietsje duurder, ivm dat je er per vliegtuigje heengaat.
Ik kan je evt. tezijnertijd wel in contact brengen met of naar het kantoortje brengen van een goed/betrouwbaar lokaal safaribureautje, dat nette prijzen hanteert, mocht je besluiten inderdaad naar de zuidkust te komen. (ik woon in Ukunda)
Mail me dan evt maar: marriettevdvelde@hotmail.com
Ook met andere vragen mag je me altijd mailen! Vind ik alleen maar leuk!
Aan de zuidkust, Diani Beach, zitten zat all-incl. hotels direct aan het strand in verschillende prijsklassen. Wel heeft het ene hotel een beter/mooier strand, dan het andere. Zelf ooit naar Southern Palms Beachresort geweest, toen ik nog toerist was, en dit was mij toen erg goed bevallen. Ook overal langs het strand locals/vissers die toeristen aanbieden ze mee te nemen op hun bootje. Safari’s kan je hier ook overal boeken. Tsavo East en/of West zijn erg populair vanaf hier, maar ook Masai Mara is mogelijk. Deze laatste is wel ietsje duurder, ivm dat je er per vliegtuigje heengaat.
Ik kan je evt. tezijnertijd wel in contact brengen met of naar het kantoortje brengen van een goed/betrouwbaar lokaal safaribureautje, dat nette prijzen hanteert, mocht je besluiten inderdaad naar de zuidkust te komen. (ik woon in Ukunda)
Mail me dan evt maar: marriettevdvelde@hotmail.com
Ook met andere vragen mag je me altijd mailen! Vind ik alleen maar leuk!
Het beste is dat je even bij de bib. een Lonely Planet , ROugh Guides, … oid haalt en je zult zien dat er zowel aan de Noord als aan de Zuidkust onvoorstelbaar veel mogelijkheden zijn. Ook op internet is er meer dan genoeg info te vinden. Voor & Nadelen Noord en Zuidkust zijn al uitvoerig beschreven op dit forum in eerdere posts. Even de zoek functie gebruiken.
Aan de kust kun je naar Shimba Hills. Tsavo is ook goed te doen. Denk ook eens aan Lumo Community and Wildlife Sanctuary. Dat ligt tussen Tsavo East en West en heeft een prachtige lodge, Lions Bluff Lodge.
Wij zijn eerder ook in Gambia geweest en nu net in Kenia. Het mooie aan Kenia is natuurlijk dat je veel safari-mogelijkheden hebt. En daarnaast de onderwaterwereld. Wij verbleven aan de Diani kust. Er waren toeristen die met lokale mensen de zee ingingen om te vissen, dus zoiets is zeker mogelijk. Vanuit hier zijn er ook veel mogelijkheden om een safari te boeken, bijv. naar Tsavo-east, maar inderdaad ook naar de Masai Mara.