Begin Mei gaan we vanuit HongKong een weekje naar Bali. Wat moeten we beslist gaan doen? Welke kant van het eiland is de zee het mooiste? Waar kunnen we goed wandelen. Er zijn vast lezers op dit forum die hier wat van af weten. Graag wat informatie.
Alvast bedankt,
Greet
Wil je de zee zien, of het strand? Wil je snorkelen, surfen of duiken? Wil je wandelen langs het strand, of door de rijstvelden?
Op www.ikreis.net (onder indonesie) heb ik heel veel tips en ideeen staan van wat je op Bali jan doen. Wanneer je ff verder leest op dit forum, kom je ook een eind.
Een week Bali is kort. Persoonlijk zou ik me beperken tot 1-2 verblijfsplaatsen, bv ubud in het binnenland en iets aan de kust.
Tsja het is altijd lastig om dingen aan te raden. Wil je veel onderweg zijn? Wil je de “standaard” dingen zien?
Paar leuke maar zeer toeristische dingen:
- Uluwatu (met Kecak dans tijdens zonsondergang)
- Jimbaran voor “Sea Food” en romantisch aan zee
- Tanah Lot
- Gitgit waterval bezoeken tijdens bezoekje aan noord bali (Lovina bijv. met zwarte stranden)
- Misschien vulkaan bezoeken
- Raften
- Een van de duizenden tempels bezoeken… misschien de grote moedertempel.
- Een surf les nemen in Kuta
- Dag tripje naar lembongan eiland en daar lekker snorkelen en BBQ’en
Dit zijn wat activiteiten die je kan overwegen op bali. Ik kan er nog honderd geven, maar dit zijn de standaard dingetjes. Sorry voor eventuele spel en taalfouten.