Voor 4 maanden naar Monterrey

Hallo mede Mexico-liefhebbers!

In september ga ik voor 4 maanden studeren in Mexico, Monterrey. Op dit moment ben ik druk opzoek naar een appartement voor 2 personen. Heeft iemand tips?
Ook enig idee hoe duur het ongeveer daar is? Ik hoorde via via, dat sommige €250 per maand betalen. Ik vind dit best wel duur, aangezien Mexico geen Rotterdam is.

Bedankt alvast voor het lezen en jullie reacties!
>>>

Helaas is Monterrey een van de duurste steden in Mexico qua huren, ik kan het weten, we zitten zelf gehuurd voor 5.000 pesos exclusief (dat is rond de 250 euro kale huur) en wij vinden dat nog redelijk goedkoop voor Monterrey. Met name studentenflats en appartementen voor studenten zijn duur, omdat deze meestal kort bij de universiteit liggen en men vraagt werkelijk zeer hoge prijzen, ik heb heel mooie appartementen gezien van 10.000 pesos per maand maar dat was inclusief gas, water en licht, beveiliging, poetsdienst en keuken apparatuur en werden gedeeld met 3 studenten (3300 pesos per maand ongeveer). Er zijn appartementen voor lagere prijzen (3000 pesos minimum) maar die zijn snel weg, dus wees er snel bij. Houd rekening dat als je lagere huur betaald je rekening moet houden met een oude buurt, ver weg van de universiteit, en onveiligheid. De meeste appartementen in een lagere categorie prijs zijn tevens slecht tot niet onderhouden (denk aan boiler voor warm water, elektriciteit, stopcontacten, keukenblok, apparatuur, etc) of bieden geen protectie voor deuren en/of ramen. Tevens is het belangrijk om de meeste faciliteiten kort bij je appartement te hebben, het kan zijn dat de goedkopere appartementen deze faciliteiten niet bieden en je de bus moet nemen om bijvoorbeeld boodschappen te halen etc. en ik zou het je niet aanraden :wink:

Indien je meer info wilt kan ik je wat gegevens opsturen per email, hier alvast een link om wat appartementen en kamers op te zoeken, om een idee te krijgen wat de prijzen nu zijn. venta de casas, bienes raices, CLASIFICADOS Inmuebles - Avisos de Ocasión Links staat een kolommetje bienes raíces / categorias* (klik op pijltje -> renta)* Deze link is trouwens de meest betrouwbare bron voor huur of koop te vinden in Monterrey aangezien de anderen weinig of nooit bijgewerkt worden en meestal verouderd zijn.

Aantal tips voor te zoeken:

[ul]
[li]Zorg ervoor dat er altijd vigilancia 24 horas of seguridad 24hrs bij de huur staat, dan heb je een redelijke zekerheid dat er beveiliging is. Diefstal en inbraak is de laatste maanden helaas flink toegenomen in bepaalde buurten van Monterrey, vandaar dat beveiliging of een veilige buurt geen overbodige luxe is.[/li][li]De volgende ZONAS zijn kort in de buurt van de UNI’s even afhankelijk waar je gaat studeren: CONTRY, CUMBRES, CENTRO, VALLE. Neem desnoods Google Earth om je plek te vinden, de universiteiten staan redelijk goed aangegeven op Google Earth.[/li][li]Telefoonnummers die beginnen met 044811 of 045811 zijn mobiele telefoonnummers en vreselijk duur om te bellen vanuit Nederland, daarnaast zijn dit landelijk lokale nummers. Om deze nummers toch vanuit het buitenland te bereiken dien je 00521 811 te bellen en de 044 of 045 weg te laten. De toegevoegde 1 (na het landnummer 0052) is in dit geval de aanduiding dat je een mobiel nummer wilt bellen vanuit het buitenland. Gebruik Skype dat is het goedkoopst om te bellen.[/li][li]Als er staat incluye servicios vraag dan wat die service inhoud, meestal is dat beperkt tot een mannetje die je kunt bellen voor onderhoud (airco kapot of zo) maar het kan ook inhouden dat er service is om 1 keer in de week te poetsen en/of was en strijkdienst, hangt een beetje af van de verhuurder en de prijs.[/li][/ul]
Wens ik je verder veel succes toe met het vinden van een appartement en het studeren in Monterrey.

Groeten Rolf :zon02:

Heej,

Hoe is je Monterrey ervaring geweest? Ik vertrek in September voor 6 maanden, ook om er te studeren. Hoe was het jou nog gelukt met een appartement? Heb je nog nuttige info? Zoja, zou je me aub willen mailen, vooral over appartementen? Mn emailadres is [EMAIL=“marianne-1987-lemmens@hotmail.com”]marianne-1987-lemmens@hotmail.com

Alvast bedankt!

Hoi,

ik ga ook 4 maanden studeren in Mexico, Monterrey. De studieperiode begint voor mij in augustus. Ik vroeg me af of je het misschien leuk vindt om contact te hebben om het over voorbereidingen en ervaringen te hebben?

:dag: Susanne

Ik will niemand bang, maken maar op het moment is het erg onveilig en geweldadig in Monterrey. Dus als je nog naar een andere stad kunt omboeken, zou ik dat aanraden, onlangs zijn er 2 studenten van de TEC MTY vermoord die per ongeluk in een vuurgevecht met militairen en drugsbendes terechtkwamen. Ze waren voorbijgangers. Lees hier het verhaal.

Echt veilig is het niet nee afgelopen tijd, maar zou me er niet al te druk om maken. Ben in de winter 2 maanden in Mty geweest en toen was er niets aan de hand, was alleen erg koud.
Wel was er enkele weken voorafgaand aan deze schietpartij ook het een en ander aan de hand in Mty, leek beetje richting situatie van Juarez op te gaan gezien de nieuwsberichtingen. Nu lijkt het allemaal weer kalm. Hopenlijk dat het zo blijft. Want een 2e Juarez hoeven we niet te hebben.

hi Ed,

ik hoop het ook maar ik hoor van vrienden die daar wonen andere verhalen, het wordt iedere dag grimmiger. Het schijnt voor het eerst dat men in MTY weer voldoende banen aanbod heeft, geen wonder iedereen verlaat de stad die het kan, of gaat ergens anders werken.

Hoi

Ik ben voor 4 maanden in MTY geweest om te studeren. Het was een leuke tijd, maar als je meer info wil stuur me een pm.
Als studente kan je het beste huren in studentenwijk of San Pedro, daar zijn veel internationals en veilige buurt waar politie vaak rondrijdt.
En qua appartementen, je moet weten wat je precies wilt. Wil je iets nieuws, moderns. Wil je een appartement delen, of alleen met je vriendin?
Dan kom je een stuk verder…
hoor van j
groett