De regio speelt wel degelijk een grote rol. Je kan weinig betalen ergens in een dorpje in niemandsland, of je betaalt voldoende voor een leuk appartement in een stadsomgeving. Ik zou rekenen op 3-4000 pesos per maand als iets wil van wat niveau zonder heel hoog te mikken.
tussen de 3000 en 5000 pesos kan je heel leuk wonen ja…maar ligt dus wel vanaf waar je woont…voor je gemak en veiligheid zou ik wel in de betere wijken rondkijken
Hier in Guadalajara kan je iets vinden tussen de 1500 en 2000 pesos. Één kamer appartementje. Een van mijn leraren heeft een apartementje van 2 slaapkamers voor 2000 pesos per maand op nog geen 2 blokken van het centrum van Tlaquepaque wat een deel van Guadalajara is. Een andere leraar een apartementje van 2500 maar gemeubileerd met ook wasmachine en 10 minuten lopen van het centrum van Tlq.
Je betaald hier vaak een maand vooruit en soms een deposit en soms nog iets extra als je niemand hebt die gerand voor je wilt staan.
Normaal zorg je er voor dat je voordat je weg gaat je de laatste maand niet betaald en de extra maand huur hier voor betaald.
Verder moet je rekenen op een budget van zo´n 5500 a 6000 pesos om rond te komen. Dit is minimaal maar wel mogelijk.