Verblijfplaats Guadalajara

HAAA >>>

Ik wil toch ook proberen naar Mexico te gaan voor langere tijd. Daarom zoek ik nog een leuke, niet al te dure verblijftplaats in de omgeving van Guadalajara! Wie heeft er suggesties?

Ik ben 23 jaar, rustig, werkervaring als IT consultant / projectleider.
Voor meer informatie over mij als persoon, neem contact op :slight_smile:

Hopelijk komen er wat leuke opties uit!

Groetjes,
Gerard :vak02:

In omgeving van de deelstad Tlaquepaque is dacht ik relatief goedkoop.
Ook delen van Zapopan zijn goedkoop en veilig. In westen van Zapopan is ook leuk met veel uitgaansgelegenheden maar relatief wat duurder qua huur. Al weet ik wel plekken waar het wat goedkoper is. Maar veel zou ik af laten hangen van waar je wilt gaan werken om zo niet iedere dag heel lang te moeten reizen.
Succes en alvast welkom in Guadalajara.

Gerard,

Laat even weten wat je precies zoekt. Wil je je appartement of huisje zelf meubileren of zoek je iets gemeubileerd.

Gemeubileerd is niet gemakkelijk te vinden. Mensen passen nou eenmaal wat minder op spulletjes die niet van hun zijn en dat geldt zeker hier in Mexico.

Vaak kun je gemeubileerde appartementen vinden in de buurt van Universiteiten. Zijn vaak wel aardig aan de prijs.

Indien je niet gemeubileerd zoekt kan dit ook natuurlijk. Als je een jaar of langer blijft kunnen de kosten ongeveer gelijk zijn als je zuinig aandoet. Nadeel is dat je in een keer een som geld moet neer tellen om alle spullen aan te schaffen en dat je de eerste weken bezig bent met appartementje te zoeken en spullen aan te schaffen.

Ik denk dat je zon 1500 euro kwijt bent aan meubileren. Dat is meer dan basis. Dus met dit geld ziet je appartementje er aardig uit.

Huur varieert een beetje waar je huurt. Je kunt hier 2 slaapkamer appartementen vinden rond de 140 euro per maand. Dat zou dus beteken dat je voor 265 euro per maand je het zelf kunt regelen. Dit werkt eigenlijk enkel als je langer dan een jaar wilt verblijven.

Ik heb zelf een school in Tlaquepaque en verhuur ook allerlei gemeubileerde accommodaties in allerlei prijs klassen van af 145 euro per maand tot 650 euro per maand. Je kan wel even kijken om mijn website. leer en studeer spaans in Mexico bij GLC - gastgezin, mexicaanse familie, hotel, apartement

Prijzen die ik gebruikt heb zijn prijzen die hier in Tlaquepaque gelden. Overige delen van Mexico kan het goed koper of duurder zijn.

Als je nog meer vragen hebt moet je ze maar ff stellen.

Wouter