Wij willen misschien over 2 jaar, samen met onze 2 kleine kinderen en hond voor een jaar in Australie gaan wonen.
Maar voordat we het zeker weten, moeten we eerst van alles uitzoeken en dan maar hopen dat het haalbaar is!
Dit is ons idee tot nu toe:
Vrienden van ons wonen tegen die tijd in de Gold Coast (net onder Brisbane) en wij zijn dan van plan om in die omgeving voor een jaar een huis te huren (waarschijnlijk Broadbeach) zodat de kinderen daar gewoon naar school kunnen; naar de kleuterklas en groep 4. (misschien de nederlandse lessen via internet toesturen of iets dergelijks…)
Ons koophuis in Nederland willen we een jaar onderverhuren, onze banen een jaar stopzetten. (bij een van ons is het misschien mogelijk om het werk voort te zetten via internet)
Dan willen wij daar aan het werk gaan en in de schoolvakanties gaan rondtrekken.
Heeft iemand nog goede tips, handige links, ervaringen met australische basisscholen, of hetzelfde gedaan etc…dan horen we het heel graag!
Nou, dat is niet verkeerd. Daar aan de Gold Coast. Wel een beetje te toeristisch maar als je daar gaat wonen in Broadbeacht is toch wel schitterend en jaloers op te worden. Ik kan enkel Queensland.Verzamelgidsaan te bevelen, ken je die? Wat voor tips wil je nog meer hebben?
Hej Hallo,
Bedankt voor je reactie!
Ik ga er eens naar kijken.
Tja wat voor vragen hebben we nog meer…nog heel veel ha ha.
Het plan staat nog in de kinderschoenen, en we moeten nog alles uitzoeken.
Ik wist niet dat je tot je 30ste een work-holidayvisum kon ontvangen…?
Dat wordt een probleem, want over 2 jaar is mijn vriend 28 en ik 31.
Ook mijn vriend komt er niet voor in aanmerking omdat we 2 kinderen hebben.
Andere opties hoor ik graag!
Ik zag dat je wel een half jaar op een touristen visum kan blijven en dan even weg moet en vervolgens nog 3 maanden kan komen…?