The International Humanity Foundation (IHF) is seeking forward-thinking, dynamic individuals of all ages/backgrounds to contribute to our children’s home Thailand, as part of our Work-Study Volunteer Program.
Caring for kids, teaching, organising workshops/activities
Work with our Media, Fundraising and Online Outreach teams
Learn about poverty and development
Each IHF center is a product of its environment and follows the cultural code and norms of its host country, so there are different programs in each center. Our Thailand center is a home for hill-tribe children. Children from this marginalised community come to our center for a stable home and a chance for an education.
Your work as a volunteer with IHF will be divided between local and international tasks. Locals tasks are teaching English, and assisting with the care of our children and organising activities. There are also additional projects to help with periodically.
For your international tasks you will be assigned teams, made up of volunteers in all centers, and work on administrative tasks for not just the center you are staying in, but the whole organisation. Areas assigned include Online Outreach, Media and Fundraising. This is a great opportunity to experience not only the hands on, in-field side of development, but also the overall management and running of an international organisation. If you are not interested in these tasks, contact us about our Voluntourist program. Some pre-trip tasks must be completed in order to gain an understanding of the kind of work you will be doing.
Daar gaan we weer! Houd daar nu eens mee op Bacon en Steven met die onzin over die work permit die niemand nodig heeft voor dit onzinnige vrijwilligerswerk in Thailand
Schrijf nu gewoon dat IHF volunteers een ordinaire commerciële organisatie is die grof geld verdiend aan die sosjo jongens en meisjes die denken iets goeds te moeten doen op hun reisje naar Thailand. Het is gewoon geldklopperij van die organisaties.
Zonder zoals Kees overal tegen te zijn, heeft hij ergens in zijn verhaal wel een klein punt:
Wat is dat toch dat mensen in hun vakantie vrijwilligerswerk willen doen, waar anderen dan weer geld aan verdienen ?
Een paar jaar geleden wilde ik ook iets dergelijks doen, en ik kwam terecht in een soort woud van organisaties…
Ook Wereldwijzer kan erover meepraten, want WW heeft daarvoor zelfs een dag georganiseerd.
Ik heb de moeite genomen om een paar organisaties die daaraan meededen, na te trekken op hun website, of men geld vroeg, ja dan nee.
Na een website of vijf was ik er wel klaar mee, ik heb een helder standpunt: Ik wil graag, maar betaal niets.
Op vakantie doe ik waar ik zin in heb, dus ik wil me ook niet vastleggen voor een bepaalde periode.
Hoe kan het zijn dat , wanneer je iets goeds wilt doen, je er dan voor moet betalen ?
Uiteindelijk kwam ik in Cambodja terecht, en ik heb daar anderhalve dag meegelopen. Prima zo.
Prima verhaal Hans. Ik denk dat het niet aan ons is om een waardeoordeel te geven over de betreffende vrijwilligersorganisatie hier, maar dat dat aan de (potentiele) gebruikers is. Zoals jij dus.
In zijn algemeenheid ben ik het met je eens, maar het is aan de gebruiker om die keuze te maken. Net als het aan de gebruiker is om ervoor te kiezen om te werken met of zonder werkvergunning.
Maar over het hele pakket, kosten, soort werk, werkvergunning, etc., moet naar mijn mening wel eerlijke informatie worden verstrekt. En daar proberen we hier aan bij te dragen.
Daar gaan we weer kees ik houd er echt niet mee op omdat jij dat wilt dan kun je lang wachten. en het is geen onzin.
Het 2de deel van je opmerking daar ben ik het mee eens en zie mijn werkvergunning verhaal als mijn manier om die gasten in toom te houden.
Ik denk dat veel mensen het doen als het afkopen van een soort schuldgevoel zonder zichzelf af te vragen of het wel goed is dat die kinderen elke paar weken weer een andere leraar of hulpverlener voor hun neus hebben.
Dat heb ik natuurlijk al lang begrepen dat je het met het tweede deel eens bent. Die zogenaamde vrijwilligers organisaties die zich meestal goed laten betalen voor hun werk en die meestal ook nog goed betaalde medewerkers en een directeur in dienst hebben.
Probeer beter die jongens en meisjes die zo nodig iets goeds en interessant willen doen voor de mensheid op een andere manier te vertellen : ‘‘ze hebben jullie in het redelijk ontwikkeld Thailand echt niet nodig, jullie doen dit alleen maar om een meerwaarde aan je vakantie te geven’’
Het is toch van de zotten dat die kinderen denken , in mijn vakantie van 4 weken ga ik ook nog eens 2 weken Thai weesjes knuffelen of olifantjes badderen. En inderdaad die zogenaamde vrijwilligers organisaties spelen daar handig op in.
Wat jij en met name Steven maar niet willen begrijpen denk ik is de manier waarop jullie dat doen. Als iemand schrijf ik ga als vrijwilliger Engelse les geven dan kom jij niet met je link dat het verboden is en ook Steven ‘‘dreigt’’ dan in eens niet met, ‘‘de kans is klein, maar je kunt er voor in de gevangenis komen’’
Dus mijn punt is pak die organisaties aan maar vertel liever jullie wereldwijzer-doelgroep ‘’ ga gewoon vakantie vieren en vergeet die vrijwilligerswerk-onzin in Thailand.
Goed we zijn het eens over die commerciële instellingen alleen niet de manier om die vakantiegangers van hun ‘‘altruïstische’’ ideeën af te laten zien.
als WW moderator kan en wil ik niet zeggen: allemaal onzin die vrijwilligersprojecten;
WW heeft een beleid geformuleerd om de mensen te wijzen op de rechten en plichten, o.a. workpermit. IK heb niemand ‘te hulp gevraagd’, zo werkt WW ook niet;
erg jammer dat je het nu nodig vindt om weer een sneer uit te delen.
Goh wat een discussies. Even een reactie van een van die ‘dik betaalde’ directors bij IHF. Ik snap jullie punt helemaal. Bij veel organisaties die vrijwilligers vakanties aanbieden is het ook inderdaad zo dat er procentueel maar een klein gedeelte van het door de vrijwilliger betaalde bedrag bij het project terecht komt. Helaas gaat er vaak nog veel geld naar het hoofdkantoor om salarisen te betalen. Bij IHF werkt het echter anders. Bij ons betaal je sowieso veel minder. Je betaald eigenlijk alleen voor je accomodatie en eten. Betalen om te werken vinden wij vreemd. Daarnaast verdiend niemand bij IHF een dik salaris. De directors beginnen met 10 dollar per maand en dit klimt langzaam omhoog met als maximum 100 dollar per maand na zo een zes maanden. Er is niemand die meer verdiend dan dat. Alle lokale staf verdiend minimum loon. Ze werken bij ons omdat ze zich in willen zetten voor de gemeenschap en wij verschaffen op die manier weer werk.
Deze salarisen en vrijwilligersvergoeding worden overigens niet betaald van het geld dat wij van vrijwilligers ontvangen maar door het geld van onze sponsors. Maandelijks krijgen we donaties waarvan we alle broodnodige nigen betalen. Salarisen, eten, electra, water etc. De sponsororen ontvangen hier netjes een bericht over met een foto van de bon zodat ze zien waar hun geld aan besteed word. Van het geld dat we van vrijwilligers ontvangen betalen we momenteel het schoolgeld van de kinderen. Als we in een periode zitten waar al het schoolgeld al betaald is sparen we een gedeelte op voor de volgende schoolgeld betalingen en de rest word besteed aan bijvoorbeeld het kopen van zaden om onze eigen groenten te kunnen verbouwen, nieuwe bedden, sport uniformen etc voor de kids.
Ik ben het met jullie eens dat het niet goed is om continue nieuwe vrijwilligers te hebben die bijvoorbeeld les geven aan kinderen. Kinderen hebben continuiteit nodig en die krijgen ze zo niet. Wij proberen ze dat zo goed mogelijk te geven door vaste locale staf te hebben en alleen directors aan te nemen die minimaal een jaar blijven. Vrijwilligers komen en gaan maar wij zijn zelf de vaste kern. De kinderen vinden het altijd erg leuk als er nieuwe gezichten zijn. Ze genieten er van om nieuwe mensen te leren kennen en hun mee te nemen in hun wereld.
Ik wilde toch even zelf reageren op jullie geedachten. Hopelijk heb ik zo wat dingen kunnen beantwoorden. Zo niet…geef vooral een gil
We betalen de eventuele verlenging van het visum en 50% van de kosten voor een eventuele visa run…alleen naar de dichtstbijzijnde locatie uiteraard. Dus niet 50% voor een ticket naar huis. Vanwaar alle vragen als ik vragen mag? Niet dat er iets mis is met vragen maar ik ben nieuwsgierig.
Mooi om te horen dat jullie eerlijk zijn over de kosten en dat de kosten zo laag mogelijk worden gehouden.
Maar je vermijdt de vraag over de workpermit. Die procedure duurt lang, kost geld en past veelal niet in de planning van 1-3 maanden die jullie aangeven, maar jullie vrijwilligers werken dus illegaal zonder workpermit?
Zoals al vaak gezegd hier, dat is een keuze die naar mijn mening de vrijwilliger moet maken, waar de organisatie eerlijk over moet zijn. Helaas vermelden jullie hier niets over op de website.