Volgorde reis - Cambodja - Vietnam

Het idee is om in 1 vakantie een idee te krijgen van Vietnam en Cambodja. We willen de eerste weken van maart de vakantie plannen en zitten nu te twijfelen waar te beginnen.

Is het verstandig om te beginnen in Cambodja (Siem Reap) en dan de tocht naar de Mekong Delta. Vanuit daar willen we nog een vliegtrip ondernemen richting Hanoi en daar nog een week door te brengen.
Of is het beter om in Hanoi te beginnen en dan te eindigen juist in Cambodja??

We hebben geen idee of er voor of nadelen zitten aan de reisvolgorde. Kan iemand hier ons mee helpen?

Wij hebben in februari 2011 de reis van Siem Reap naar HCMC via de Mekong gedaan in verband met een strand vakantie aan het einde. Cambodja heeft minder (mooie) echte strand mogelijkheden dan Vietnam.

Let wel op dat Hanoi veel hoger ligt dan Cambodja. Wellicht het overwegen waard om het weer leidend te maken. Wil je eindigen in mooi of minder mooi weer.

Kijk ook eens naar de prijs van je ticket. Wellicht is vertrekken vanuit Vietnam goedkoper in verband met vertrekbelastingen in Cambodja (dit weet ik zelf niet maar is het bekijken waard denk ik).

Veel plezier met voorbereiden.

Vergeet niet het klimaat in de gaten te houden. Vind je het belangrijk om warm weer te hebben en geen regen etc. Dit kan per regio nogal verschillen. Daarnaast is de vraag, hoe lang gaan jullie?

De Mekong Delta is erg mooi, een aanrader is om de grens van Cambodia naar de Mekong delta in Vietnam te passeren met een boot. Daarnaast zijn er ook mooie stranden in Cambodia en die zijn een heel stuk minder toeristisch dan de stranden in Viƫtnam. Weer een keuze of je liever wat lokale cultuur wil opsnuiven zonder massa toerisme of je het juist prettig vind om in een plek te zitten die op toeristen is ingesteld dat alles wat makkelijker te regelen is.

Groetjes

Vertrekbelasting vanuit Cambodja bestaat niet meer. Ik ben afgelopen maand vanaf Siem Reap naar Kuala Lumpur gevlogen en heb het niet meer hoeven betalen :slight_smile:

Dat is goed nieuws :zon02:

Net terug vanuit Cambodja, Vietnam en Thailand :frowning: en qua budget had ik het handiger gevonden als we afgesloten hadden met Cambodja, aangezien dit het goedkoopste land is en je daar dan ook vele souvenirs kunt kopen.
Het strandvillage Sihanoukville is ook een goed alternatief, maar de stranden in Vietnam zijn naar het schijnt wel mooier. Nevertheless heb ik het het meest naar mijn zin gehad in Cambodja :slight_smile:
Have fun!