Volgograd/Voormalig Stalingrad

Beste Dieselbiker en Danechka,
Mag ik jullie heel hartelijk danken voor de reacties.
Daar heb ik wat aan!
Wellicht zal ik jullie voor mijn reis in april/mei 2012 nog het één en ander willen vragen.
Ik heb nu al één vraag en dat is de volgende: kun je vanuit Volgograd ook direkt terug vliegen >>> naar Dusseldorf of Schiphol?

Mvrgr.Willemjan

rechtstreeks terugvliegen vanuit Volgograd heb ik onderzocht maar was aanzienlijk duurder dan met de trein naar Moskow gaan en van daaruit terug vliegen. Bij het kopen van een treinkaartje kreeg ik trouwens hulp van de hotelreceptie, ze informeerden naar de beschikbare treinen en maakten een briefje welke ik aan het loket kon afgeven bij het station. Dan is het verder een kwestie van zo’n 1200 roebel aftikken en je hebt een kaartje, ik had nog een reden om niet rechtstreeks te gaan en dat was dat ik nog genoeg tijd had en wel zin had in een paar dagen Moskou.

kijk gewoon op cheaptickets.nl de aanbiedingen veranderen ook steeds.

1 like

Graag gedaan hoor! Wanneer je meer vragen hebt mag je ze gerust stellen.

En ik zou het inderdaad ook zo doen zoals Dieselbiker zegt, met de trein terug naar Moskou en van daaruit naar Amsterdam (of Düsseldorf).

1 like

Ik zie dat de data al weer van enige tijd geleden is.
Wie is er onlangs in Volgograd geweest? Is het de moeite waard deze reis te ondernemen?
Ik ben geïnteresseerd in de geschiedenis, mijn vrouw wat minder, maar toch…
En hoeveel dagen heb je nodig de belangrijkste bezienswaardigheden te bezoeken?

groet, dick

Voor mij alweer 6 jaar geleden, verbleef in Hotel Volgograd dat op loop afstand is van het station. belangrijkste om te bezichtigen is het oorlogs monument van de slag om Stalingrad en dat is dan ook meteen een must to see.
Een dag of twee a drie zou voldoende moeten zijn, liever de rest van je vakantie besteden in Moskou en st Petersburg.
Idee: vlucht boeken naar Volgograd en de terugweg via st Petersburg en tussen de steden met de nachttrein.

1 like