Wij zijn van plan om in jan/febr.2013 voor 4-6 weken naar Nicaragua te gaan.
Kan iemand ons adviseren welke vliegroute het handigst is, als je een tussenlanding in Amerika wilt vermijden, misschien via Panamacity?
We willen vanaf Amsterdam vliegen.
De snelste vlucht is Amsterdam-Panama-Managua met KLM (ca. 14 uur), maar ook een van de duurdere. Soms kun je vanaf Düsseldorf of Brussel vanaf 800 Euro vliegen, ook met KLM. Amerikaanse maatschappijen hebben soms hele lange vlieg- en overstaptijden, zodat je wel 40 uur of meer onderweg kunt zijn. Als je niet via de VS vliegt, hoef je ook geen visum aan te vragen.
Afgelopen winter was ook Brussel-Cancun-Liberia een mogelijkheid voor 600 Euro met JetAirFly. Maar die bestemming is vervallen.
Tip: gewoon regelmatig zoeken op verschillende vertrekdata en -luchthavens.
Hola,
Het is inderdaad goed zoeken. Ik check sowieso altijd de website van Kilroy Travels. (Maar die gaan vaak wel via Amerika) Boek vliegtickets - Zoek vliegtickets
Als je een tussenstop in Amerika wilt vermijden, wordt je vlucht wel duur. Het meest handige is dan met KLM via Panama City. Anders als je echt niet via Amerika wilt, kun je eventueel twee of drie losse vluchten boeken, maar dan ben je vaak ook duurder uit. Condor (www.condor.com) vliegt via Frankfurt naar Managua, maar dan maak je vaak wel weer 2 of 3 tussenstops (in centraal amerika), en vaak kom je toch weer even duur uit als een veel kortere vlucht via Amsterdam en Amerika.
Persoonlijk zou ik gewoon via USA gaan. Dan kun je een ‘goedkope’ vlucht uitzoeken en een comfortabele waarbij je niet 3x hoeft over te stappen. De controles vallen wel mee en een elektronisch visum aanvragen via internet is binnen 10 minuten gedaan en kost $14, welke dan 3 jaar geldig is. Ik ben zelf via Houston en Miami gevlogen en is goed bevallen. In Miami heb je vaak een hele snelle aansluiting, dus dan geven ze je zelfs voorrang bij de controles Ik was er zo doorheen en geen problemen gehad.
Saludos,
Sole
Zoals al aangegeven in eerdere reacties zijn de vluchten die niet via Amerika gaan een stuk duurder. En behalve met de KLM kan je ook met Iberia naar Managua vliegen.
Ik vlieg zelf altijd via Amerika naar Nicaragua en hoef over het algemeen maar 1 keer over te stappen en ik heb nog nooit een reistijd van 40 uur gehad.
En wat de controles betreft, ik vind het nogal meevallen, verstand op nul en rustig aansluiten in de rij, de rest gaat vanzelf. Dat heb ik er wel voor over voor 500 euro p.p, want dat zou ik meer betalen als ik met de KLM zou vliegen.