Hoi
wij gaan waarschijnlijk in december richting Nicaragua. Heeft er iemand tips ivm vliegtickets? Goedkoopst? De meeste tickets die we vinden zijn via USA met 2 overstaps. Zijn er nog andere mogelijkheden?
groeten
Hoi
wij gaan waarschijnlijk in december richting Nicaragua. Heeft er iemand tips ivm vliegtickets? Goedkoopst? De meeste tickets die we vinden zijn via USA met 2 overstaps. Zijn er nog andere mogelijkheden?
groeten
Hola,
December is natuurlijk hoogseizoen, dus best lastig om goedkope tickets te vinden. Verder zul je altijd minimaal 1x moeten overstappen in de USA en/of in andere Midden-Amerikaanse landen. Een aantal tips:
Wat je ook kunt proberen is om losse tickets te boeken naar bijv. New York of Miami en dan naar Managua, maar vaak kom je toch duurder uit. Daarnaast is vliegen op San Jose, de hoofdstad van Costa Rica, vaak ook goedkoper, alleen zit je dan wel een dag reizen van Nicaragua af. Als laatste kun je de volgende airlines die die kant op vliegen nog checken op aanbiedingen: American Airlines met tussenstop in Miami of New York. Iberia met stop in Madrid, Miami of Panama eventueel in combinatie met Copa Airlines. Continental Airlines met stop in Houston of Atlanta. KLM in combinatie met Copa Airlines.
Ik hoop dat jullie een goedkoop ticket kunnen vinden!
Saludos
hoi,
Als ik een ticket naar Costa Rica of Nicaragua boek doe ik dat altijd via de site van de vliegmaatschappij zelf (Continental, Delta, United Airlines, Iberia), dat is vaak het goedkoopste.
Ik houd dan bijna dagelijk de sites in de gaten voor een goede aanbieding. En mijn ervaring is dat Continental Airlines meestal de goedkoopste is.
Ik zelf ga in december weer naar Nicaragua en helaas is het hoogseizoen en liggen de prijzen een stuk hoger. Het ligt er ook aan of je vroeg in december gaat, dan ligt de prijs zo rond de 975 euro, maar ga je half december dan liggen de prijzen zo’n 200 a 300 euro hoger.
Helaas zijn er geen directe vluchten vanuit Amsterdam naar Managua dus zal je altijd een overstap hebben. Het nadeel van een overstap in de VS is dat je door de hele paspoort controle moet.
Succes met boeken.
Groet,
Cella
tip:
Ik keek net (11-09) op de site van Continental Airlines en ik zag dat de ticket prijzen voor december verlaagd waren.
groet,
Cella
Als het effe kan, vlieg dan niet via de VS. De immigratiedienst / douane is echt zo heftig daar. Ten eerste moet je geld betalen (16 of 18 euro ofzo) om een of ander superlang formulier te ‘mogen’ invullen met alles over je verleden en eventuele criminele acties.
Verder kun je zo 2 uur bezig zijn op het vliegveld met alleen maar de heftige controles (soms wel 2x), lange rijen, schoenen uit, hele tas leeg, etc. Ze zijn zo paranoïde. Zelfs water wat je in het vliegveld hebt gekocht na de controlezone, mag je niet mee het vliegtuig in nemen.
December / januari is inderdaad hoogseizoen en een dure periode.
Soms zijn tickets goedkoper als je bijvoorbeeld 1 tussenstop doet maar met 32 uur overstaptijd… dus een dagje in een ander land. Niet ideaal maar het kan honderden euro’s schelen.
Ik kijk altijd via Vliegwinkel.nl of ga langs bij een van hun winkels.
IK wil even reageren op het bericht van Cecilia.
Ik vlieg al 5 jaar lang naar Costa Rica en Nicaragua via de VS en ik kan mij hier totaal niet in vinden,
Ik heb nooit heftige controles mee gemaakt, ja je moet je schoenen uit doen, maar dat gebeurd ook in ander landen, ja je mag geen water meenemen dat gebeurd ook in andere landen, mijn tas is nooit leeggehaald. Ik sluit gewoon aan in de rij en laat het over mij heen komen, niks heftigs aan ook nog nooit iets heftigs gezien.
De kosten voor een ESTA formulier zijn 11 euro en deze blijft 2 jaar geldig.
En ik heb net een ticket geboekt voor december voor 757 euro met 1 overstap van 4 uurtjes, en geen 32.
Natuurlijk zou ik het liefst met de KLM willen vliegen, maar daar betaal ik zo’n 500 euro meer, en dat besteed ik liever aan andere dingen.
En 1 keer gevlogen met IBERIA, maar dat is mij ook niet goed bevallen, slechte verzorging voor zo’n lange vlucht.
Maar dat soort beslissingen is heel persoonlijk, alleen laat je niet afschrikken door horor verhalen over een overstap in de VS.
Nou Cella ik ben toch genoeg mensen tegengekomen die mijn verhaal over de VS herkenden en speciaal hun tickets erop uitzoeken om niet meer via dat land te vliegen als het even kan. En die het ook redelijk onbegrijpelijk vonden dat ik er wel voor had gekozen.
Nou goed de vraagsteller moet het zelf weten maar is in ieder geval gewaarschuwd.
Heb zojuist 2 ticketjes geboekt vanaf amsterdam in januari voor 750 euro,voor veel minder moet je goed beginnen zoeken.Reisduur vertrek 10u s’morgens en aankomst zelfde dag lokale tijd 21.30.Geboekt via atp vliegreizen